اذر سورس دوره صفر تا صد آموزش کاتلین | برنامه نویسی اندروید با کاتلین 1.5 - اذر سورس

قیمت محصول : $0.00

رایگان – خرید

کاتلین چیست ؟

کاتلین ، یک زبان برنامه‌نویسی ایستا (Statically typed) برای ماشین مجازی جاوا (JVM)، اندروید و مرورگر (Browser) است که از چندی پیش رسماً از طرف گوگل برای برنامه‌نویسی اندروید معرفی شد. کاتلین نیز مانند جاوا که به‌عنوان زبان پیش‌فرض توسعه اندروید شناخته می‌شود، زبانی است که روی ماشین مجازی جاوا یا JVM کار می‌کند و اکنون می‌توان برای توسعهٔ اندروید، از کاتلین و دیگر زبان‌های مبتنی بر JVM بهره گرفت.
کاتلین در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی Jetbrains معرفی شد و اولین ورژن پایدار (Stable) آن در سال ۲۰۱۶ به نام ورژن ۱٫۰ ارائه شد. کاتلین در ابتدا با هدف تعامل و سرعت بخشیدن به برنامه‌های ساخته‌شده با زبان جاوا و از میان برداشتن ضعف‌های ساختاری جاوا عرضه شد. سرپرست تیم توسعه‌دهندگان کاتلین Andrey Breslav بیان داشته که کاتلین یک زبان قدرتمند و شیءگرا است که قصد دارد از جاوا بهتر عمل کند و به برنامه نویسان جاوا اجازه مهاجرت تدریجی به این زبان را بدهد.

از زمان معرفی کاتلین ۱٫۵ این زبان قدرت خاصی گرفت ، به واسطه پایدار (stable) شدن امکانات و فیچر های اصلی و مهم این زبان باعث شد نگاه های بیشتری به این زبان منعطف شود ، چرا که روند توسعه را آسان تر کرده و همچنین نگرانی مربوط به عدم پایداری api این امکانات از بین رفته است.

در سال ۲۰۱۷ گوگل رسماً این زبان را به‌عنوان زبان دوم برنامه‌نویسی برای اندروید معرفی کرد. در حقیقت از این تاریخ به بعد بود که Kotlin توجه بیشتری از برنامه نویسان را به خود جلب کرد. زیرا کاتلین زبانی ذاتاً کامپایل شده است و سریع‌تر از زبان‌های دیگر عمل می‌کند و درنتیجه اپلیکیشن هایی بهتر و قوی‌تری می‌توان با آن تولید کرد. از همه مهم‌تر اینکه این زبان با زبان‌های پراستفاده دیگر اندروید مانند جاوا کاملاً سازگار است. تعداد برنامه‌هایی که با کاتلین نوشته‌شده‌اند می‌توان به pinterest, coursere, Trello, Evernote و غیره اشاره کرد. در ادامه توضیحاتی در مورد آموزش زبان کاتلین آورده شده است.

کاتیلن یا جاوا؟

مقاله کاربردی و مفید چالش انتخاب جاوا یا کاتلین در سال ۲۰۲۱ برای توسعه اندروید مطالعه شود.

در دوره آموزش کاتلین چه می آموزید؟

ما ورژن ۱٫۵ این زبان را یاد خواهیم گرفت و بعد از آن به ازای هر تغییر در نسخه های جدید ، آن را به صورت یک آپدیت منتشر خواهیم کرد. مهم ترین بخش این اموزش نسبت به سایر آموزش های موجود این است که این آموزش تمامی مباحث مهم این ورژن از کاتلین را جز به جز برسی و یاد خواهیم گرفت ، از جمله این موارد میتوان به coroutine و flow ها اشاره کرد که بدون نیاز به سایر کتابخانه ها این امکانات به صورت داحلی در این زبان وجود دارد و میتوان از آن در هر جا که از این زبان استفاده میکنم خواهیم توانست از این امکانات نیز بهره ببریم.

این دوره علاوه بر این به صورت پروژه محور بوده و در هر بخش بنا به بخش مورد نظر پروژه عملی هم به صورت آموزشی و هم به صورت کوییز برای یادگیری بیشتر شما علاقه مندان را شامل خواهد شد. در نهایت شما میتوانید با برسی نتایج خود نتیجه کوییز را برسی کنید.

و در نهایت بخش اصلی این آموزش شامل آموزش تمامی مباحث مورد نیاز برای یک برنامه نویس اندروید خواهد بود و همچنین در طول این دوره از به روز ترین ابزار و دانش موجود برای ساخت اپلیکیشن های خود استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم یک اپلیکیشن بدون نقص و باکیفت را بسازیم.

این دوره آموزشی چه بازار کاری دارد؟

با توجه به گسترش روز افزون گوشی های هوشمند در بین مردم ، نیاز به انواع نرم افزارها برای انواع کسب و کارها و همچنین نرم افزارهای کاربردی بیشتر احساس می شود. در این بازار جذاب، برنامه نویس های حرفه ای شرایط خوبی را خواهند داشت و به راحتی می توانند به کسب درآمد بپردازند. اصولاً برنامه نویسان موبایل هم می توانند به صورت فریلنسری و در بازار آزاد برنامه نویسی مشغول به فعالبت شوند و هم بعنوان توسعه دهند در شرکت های مختلف استخدام شوند.

پیش نیاز دوره آموزش کاتلین چیست؟

آموزش برنامه نویسی اندروید با کاتلین نیازمند هیچ پیش نیاز خاصی نبوده و توانایی کار با کامپیوتر و اینترنت و نیز داشتن انگیزه برای یادگیری کامل این دوره کافی می باشد .

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های موبایل اطلاعاتی ندارند.
  • کسانی که به تازه گی قصد یادگفتن برنامه نویسی را داند.
  • کسانی که تاحدودی با زبان برنامه‌نویسی جاوا آشنایی دارند.
  • کسانی که به ساخت اپلیکیشن‌های کاربردی موبایل اندرویدی علاقه دارند.
  • کسانی که قصد دارند با استفاده از زبان کاتلین اپلیکیشن‌های اندرویدی بسازند.
  • کسانی که قصد دارند با افزایش معلومات خود نسبت به زبان کاتلین بیشتر مسلط باشند و از ان بهره ببرند.

چه نرم افزارهایی در این دوره استفاده شده است؟

در آموزش کاتلین، کدنویسی در محیط Android Studio انجام می شود.

برای دانلود برنامه اندروید استودیو اینجا کلیک کنید.

مزیت این دوره نسبت به یاسر دوره های مشابه در بازار چیست؟

این دوره به حذف موارد اضافی و پرداختن به موارد کاربردی ، از اتلاف وقت دانشجو جلوگیری می کند و همچنین با به روز رسانی مداوم، برگزاری جلسات رفع اشکال آنلاین، ارائه آزمون و تمرین و … باعث می شود تا کاربر به بهترین شکل ممکن این زبان برنامه نویسی را فرا بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 535 views بار دسته بندی : تاريخ : 16 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.