معرفی دوره

درس معماری کامپیوتر در گرایش مهندسی سخت افزار جزو دروس اجباری و در سایر گرایش ها جزو دروس اختیاری است اما برای کنکور کارشناسی ارشد طبقه بندی دروس متفاوت است و عنوان اختیاری نداریم و دروس در هر گرایشی مشترک هستند با ضرایب مختلف . در کنکور کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر شامل چند گرایش است :
۱ – مهندسی نرم افزار کامپیوتر
۲ – مهندسی سخت افزار کامپیوتر
۳ – هوش مصنوعی
۴- شبکه
۵- الگوریتم و محاسبات
۶-رایانش امن
۷- قرآن کاوی
۸-بیوانفورماتیک
۹-علوم داده
۱۰-علوم و فناوری شبکه

و در همه این گرایش ها درس معماری کامپیوتر مطرح هست . درس معماری کامپیوتر در گرایش معماری بالاترین ضریب را دارد و با داشتن ضریب ۴ نقش تعیین کننده ای در رتبه داوطلبین دارد . و اما در سایر گرایش ها نیز این درس فوق العاده حائز اهمیت است زیرا در که در سایر گرایش ها نیز دارای ضریب ۳ و ۲ است . در سالهای گذشته از درس معماری ۴ تا ۵ سوال در کنکور ارشد مطرح میشد . اما در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ از این درس ۱۲ سوال مطرح شد که بسیار تعیین کننده بود . در کنکور ۱۴۰۰ طبق پیش بینی ها همانند سال گذشته از این درس ۱۰-۱۲ سوال خواهد آمد . که باتوجه به ضریب بالایی که این درس دارد میتوان با پاسخ دادن به سوالات جهش بسیار زیادی در رتبه داشت . مطالب درس معماری مفهومی هستند و دانشجو با یادگیری پایه و اصول میتواند هم در امتحانات دانشگاه و هم در کنکور ارشد به سوالات پاسخ دهد .

 

 

بازار کار دوره جامع آموزش معماری کامپیوتر

ورود به بازار کار در این حوزه نیازمند تخصص بسیار بالا و سواد خیلی خوب در این حوزه است و یادگیری و تسلط کامل بر معماری کامپیوتر قطعا مهمترین گام برای ورود به بازار کار در این حوزه خواهد بود.

پیشنیازهای دوره آموزش معماری کامپیوتر

  • مدار منطقی (سیستم دیجیتال۱): از اینجا مشاهده کنید.

دوره برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان مهندسی سخت افزار کامپیوتر
دانشجویان مهندسی نرم افزار کامپیوتر
دانشجویان علوم کامپیوتر
داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مهندسی کامپیوتر در همه گرایش ها

در هر قسمت از این آموزش چه می آموزید؟

۱- اعداد
۲- ارزیابی کارآیی
۳- مبانی معماری – انتقال ثبات – چارت َASM
4- طراحی کامپیوتر پایه
۵- Central processing Unit
6- پردازش موازی پایپلاین
۷- سازمان حافظه
۸- کنترل ریزبرنامه ریزی شده
۹- سازمان ورودی – خروجی

 

توضیحات بیشتر