اذر سورس آموزش رایگان php و API نویسی در php – پروژه محور - اذر سورس

قیمت محصول : $0.00

رایگان – خرید

آموزش رایگان PHP !!!!

آیا می‌دانستید بیش از ۸۰ درصد از کل وب‌سایت‌های جهانی از PHP برای نوشتن صفحات وب خود استفاده می‌کنند؟ بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی در قرن گذشته و حاضر همیشه ادعای بهترین بودن داشته و دارند اما تنها این زبان برنامه‌ نویسی PHP است که به یک زبان جهانی تبدیل شده و به طور پیوسته در میان پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی باقی مانده است. بنابراین اگر به دنبال یادگیری طراحی وبسایت آن هم به صورت حرفه‌ای و تخصصی می‌باشید! یا اگر قصد کسب درآمد از طراحی سایت دارید، بدون شک به دوره‌ای جهت آموزش PHP و همچنین درکنار آن آموزش API نویسی در PHP نیاز خواهید داشت.

خبر خوشحال کننده این است که ما در دانشجویار بهترین دوره آموزش صفر تا صد php و API نویسی در PHP را آنهم به صورت کاملا رایگان برایتان آماده کرده‌ایم. این همان نکته‌ای است که دوره آموزش رایگان PHP را به یکی از بینظیرترین دوره‌های موجود در سایت‌های ایرانی تبدیل می‌کند. شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به این دوره و همچنین آموزش رایگان API نویسی در PHP دسترسی داشته باشید.

بینظیرترین آموزش رایگان PHP به همراه آموزش رایگان API نویسی در php به صورت جامع و پروژه محور
بینظیرترین دوره آموزش رایگان PHP به همراه آموزش رایگان API نویسی در php به صورت جامع و پروژه محور

PHP چیست؟

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که منبع باز بوده و برای ایجاد صفحات وب پویا از محبوبیت بسیار بالایی در میان توسعه دهندگان وب برخوردار است. زبان برنامه نویسی PHP اولین بار در سال ۱۹۹۴ توسط Rasmus Lerdorf متولد شد. در ابتدا این زبان یک مجموعه ساده از اسکریپت‌ها بود. لردورف که از این اسکریپت‌ها برای ردیابی بازدید از رزومه‌ی آنلاین خود استفاده می‌کرد، نام آن‌ها را “صفحه خانگی (Personal Home Page)” گذاشت.

rasmus lerdorf سازنده PHP

با گذشت زمان او شروع به بازنویسی زبان PHP کرد و قابلیت‌های بیشتری را به آن افزود. در ژوئن سال ۱۹۹۵، لردورف برای اولین بار کد منبع PHP را برای عموم منتشر کرد و به طور رسمی آن را وارد عرصه‌ی منبع باز کرد. بعد‌ها PHP که از نام صفحه خانگی گرفته شده بود به پیش‌پردازنده ابرمتن (Hypertext Preprocessor) تغییر نام داده و هزاران کاربر را در جهان به خود جذب کرد. از همین جا بود که زبان برنامه نویسی php حرکت رو به جلویش را آغاز کرد و به افسانه تبدیل شد.

REST API چیست؟

وقتی صحبت از API نویسی در php می کنیم درواقع به REST API اشاره داریم. برای تعریف “REST API” باید با تعریف “REST” و “API” به صورت جدا آشنا شوید. من تمام تلاشم را می‌کنم تا آن را به زبان ساده برایتان توضیح دهم زیرا REST درون خود مفاهیم زیادی دارد که می‌تواند معانی زیادی داشته باشد.

REST مخفف “REPPELATIONATION State Transfer” است. این یک مفهوم یا معماری برای مدیریت اطلاعات از طریق اینترنت است. REST درواقع ساختاری است که مجموعه‌ای از قوانین را برای توسعه و استفاده از وب سرویس‌ها بر بستر HTTP تعریف می‌کند.

API مخفف “Application Programming Interface” است. این مجموعه قوانینی است که اجازه می‌دهد یک قطعه از برنامه نرم افزاری با دیگری ارتباط برقرار کند. این “قوانین” می‌تواند شامل ایجاد، خواندن، به روزرسانی و حذف عملیات باشد.

چرا فراگیری و آموزش رایگان API نویسی در php بسیار کاربردی و مهم است؟

حتما شما نیز برای تهیه برخی محصولات خود به سایت‌های مختلفی مراجعه کرده‌اید. در حالت کلی برای تهیه محصول از یک سایت شما فقط محدود هستید که از همان محصولاتی که در سایت موجود هستند خرید کنید. در حالی که برخی سایت‌ها وجود دارند که محصول مورد نظر شما را در تمامی سایت‌هایی که آن محصول را موجود دارند پیدا کرده و نشان می‌دهند. در واقع کاری که این سایت‌ها انجام می‌دهند این است که از طریق API با سایت‌های مختلف ارتباط دارند. اینجاست که لزوم یادگیری و آموزش API نویسی در php بیشتر آشکار می‌شود. در واقع یکی از مزیت‌های این دوره همین آموزش رایگان API نویسی در php است.

نکته

همیشه جای خالی یک دوره آموزش رایگان PHP که به صورت جامع و کامل به آموزش PHP و همچنین API نویسی در PHP بپردازد احساس می‌شد. دانشجویار این دوره آموزش رایگان PHP را برای شما عزیزان و مشتاقان یادگیری طراحی و تولید کرده تا بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای وارد دنیای حرفه‌ای طراحی وب‌سایت‌ شوید.

 پیش نیازهای دوره آموزش جامع PHP

به صورت کلی در این آموزش رایگان php به هیچ پیش نیاز خاصی احتیاج نیست ولی از آنجایی که به طور کلی از PHP برای ایجاد پویایی در بخش فرانت‌اند یا بخش ظاهری و جلویی سایت استفاده می‌شود، بهتر است دانش اولیه‌ای در زمینه‌های زیر داشته باشید.

۱٫ HTML

HTML مخفف Hypertext Markup Language است. به کاربر این امکان را می‌دهد تا بخش‌ها، پاراگراف ها ، عناوین، پیوندها و نقل قول‌های مسدود را برای صفحات وب و برنامه‌ها ایجاد و ساختار دهد. HTML یک زبان برنامه نویسی نیست، به این معنی که توانایی ایجاد عملکرد پویا را ندارد. در عوض‌، امکان سازماندهی و قالب بندی اسناد، مشابه ورد را فراهم می‌کند. برای مشاهده دوره‌‌های آموزش HTML در دانشجویار به این لینک مراجعه کنید.

۲٫ CSS

هنگامی که با HTML به صفحات وب خود چهارچوب و ساختار دادید، برای رسیدن به ظاهر مطلوب خود باید دست به دامن CSS شوید. CSS مخفف Cascading Style Sheets با تأکید بر “Style” است. در حالی که از HTML برای ساختار یک سند وب استفاده می شود، CSS سبک اسناد شما را مشخص می‌کند. چیدمان صفحات، رنگ‌ها و قلم‌ها همه با CSS تعیین می‌شوند. به طور کلی HTML را می‌توان به عنوان پی یا بنیان خانه که هر خانه‌ای آن را دارد و CSS را به عنوان نوع معماری خانه و زیبایی‌های بصری در نظر گرفت. برای مشاهده دوره‌های آموزش CSS دانشجویار روی این لینک کلیک کنید.

۳٫ Javascript

به زبان ساده، JavaScript یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که برای سهولت و جذابیت توسعه وب طراحی شده است. از JavaScript برای ایجاد عناصر پاسخگو و تعاملی در صفحات وب استفاده می‌شود و تجربه‌ی کاربری را ارتقا می‌دهد. برای یادگیری جاوا اسکریپت به دوره‌های آموزش Javasript در این لینک مراجعه کنید.

شاید بپرسید چرا نیاز است که دانش اندکی از موارد بالا داشته باشید؟ دقت داشته باشید اگرچه PHP یک زبان سمت سرور یا بک‌اند می‌باشد. ولی با این حال با بخش فرانت‌اند ارتباط دو سویه دارد. یعنی به نوعی اطلاعات از سمت بک‌اند دریافت شده و در قسمت فرانت‌اند درون خروجی HTML ظاهر می‌شوند. در چنین شرایطی شاید احتیاجی به دانستن چگونگی نوشتن کد نیست ولی حداقل باید بدانید که PHP‌ در کجا باید وارد شود.

بنابراین قبل از شروع این دوره آموزش رایگان php چند ساعت را به یادگیری اصول اولیه HTML و CSS اختصاص دهید. آموزش زبان PHP مدت زیادی طول خواهد کشید، اما زمان لازم برای یادگیری HTML و CSS تنها چند ساعت می‌باشد.

چرا باید در این دوره آموزش رایگان پی اچ پی شرکت کرد؟

دوره آنلاین آموزش جامع php دانشجویار شما را با کلیه اصول برنامه نویسی PHP آشنا می‌کند. این کار با بخش‌های مقدماتی متغیرها و توابع شروع می‌شود، قبل از اینکه به موضوعات پیچیده‌تری مانند مدیریت فرم HTML و اعتبار سنجی بروید. این دوره در ایجاد یک پایه‌ی قوی علمی برای دانشجویان و سپس پیشرفت مرحله به مرحله‌ی آن تا رسیدن به یک مهارت عالی در برنامه نویسی PHP، کار بسیار خوبی انجام می‌دهد.

شما با شرکت در این دوره به تمامی اطلاعاتی که یک برنامه‌نویس برای انجام پروژه‌های بزرگ نیاز دارد دست پیدا خواهید کرد. تمامی مطالب از پایه آموزش داده می‌شود پنابراین ترسی از اینکه دانش قبلی برنامه نویسی ندارید نداشته باشید. به جرات می‌توان گفت که این دوره یکی از بهترین دوره‌های آموزش صفر تا صد php به صورت فارسی می‌باشد.

 مزایای یادگیری PHP

شاید از خود بپرسید که چرا باید PHP را به جای زبان‌های دیگر مانند Perl یاد گرفت یا حتی چرا اصلاً باید یک زبان اسکریپت نویسی را یاد بگیرید؟ بگذارید صادقانه به شما بگویم که زبان‌های اسکریپتی نقشی بسیار حیاتی در تحولات زبان برنامه نویسی آینده خواهند داشت. استفاده از اسکریپت به شما امکان می‌دهد ویژگی‌های جدید “تعاملی” مانند فرم بازخورد، شمارنده و حتی ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند مدیریت محتوا‌، سیستم های پورتال و غیره را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

با اضافه کردن این موارد متوجه خواهید شد که ظاهر حرفه ای‌تری سایت شما خواهد داشت. علاوه بر این، هر کسی که در زمینه توسعه صفحات وب کار می‌کند، لزوم آموزش زبان php را بهتر متوجه می‌شود. دانستن زبان برنامه نویسی PHP همیشه به نفع شما خواهد بود.

 دست‌آورد شما بعد از یادگیری دوره برنامه نویسی PHP

در این دوره آموزش رایگان پی اچ پی علاوه بر ارائه کامل مفاهیم زبان برنامه نویسی PHP، ساختار حرفه ای کدنویسی مورد نیاز بازار کار را نیز به شما آموزش خواهیم داد. این دوره از پایه مقدمات PHP را به شما آموزش داده و به صورت قدم به قدم تا موارد پیشرفته‌ی آن را به شما یاد خواهد داد. شما بعد از یادگیری این دوره و تمرین و تکرار می‌توانید وارد بازار کار شده و شروع به کسب درآمد کنید.

  بازار کار PHP

طبق بررسی‌های انجام شده در وب‌سایت‌های معتبر، برنامه‌نویسی، یکی از پردرآمد‌ترین مشاغل دنیا در سال‌های اخیر می‌باشد. در این میان همیشه زبان برنامه نویسی PHP به عنوان یکی از پولساز‌ترین زبان‌ها مطرح است. بیش از ۸۰ درصد از وبسایت‌ها، PHP را به عنوان زبان برنامه ‌نویسی سمت سرور برگزیده‌اند و به همین دلیل به افرادی که در زمینه برنامه نویسی PHP تخصص و مهارت کافی داشته باشند، احتیاج خواهند داشت.

استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌ها، آموزش php به دیگران یا کار به صورت فریلنسری همگی درآمد خوبی را برایتان فراهم می‌کنند. بنابراین تفاوتی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای فعالیتتان را شروع کنید، یادگیری PHP شما را وارد بازار کاری پرسود خواهد کرد. از این حیث آموزش جامع و رایگان پی اچ پی بر آموزش هر زبان دیگری برتری دارد.

دانشجویار با توجه به نیاز بسیاری از مخاطبین عزیز، اقدام به تهیه و تولید یک پکیج طلایی آموزش برنامه نویسی PHP کرده است که ماحصل تجربه چندین و چند ساله متخصصان این حوزه می‌باشد. این پکیج آموزشی با همکاری اساتید برجسته و باتجربه و به صورت پکیجی کامل و جامع تهیه شده که پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان باشد. در این پکیج، توضیحات و تمرین‌های بسیار خوبی در هر مرحله قرار گرفته تا به تسلط و مهارت شما در هر بخش بینجامد. پیشنهاد ما برای شما که می‌خواهید از صفر به فراگیری PHP بپردازید تهیه این پکیج طلایی می‌باشد.

سرفصل های آموزش php

  • موارد آموزش داده شده تا جلسه چهاردهم :
    • معرفی دوره ، مدرس ، شیوه تدریس
    • تفاوت میان زبان های سمت سرور کلاینت
    • تفاوت میان فرانت اند و بک اند و زبان های مربوط به آنها
    • معرفی کامل زبان PHP و تاریخچه آن
    • پی اچ پی یا … مسئله این است
    • معرفی وب سرورلوکال
    • معرفی نرم افزار های مختلف ایجاد وب سرور لوکال
    • معرفی نرم افزار های مختلف جهت کدنویسی PHP
    • نصب نرم افزار XAMPP در مک و ویندوز
    • نصب و فعال سازی نرم افزار PHP Storm در مک و ویندوز
    • معرفی و نصب پلاگین های پر کاربرد در PHP Storm
    • ایجاد اولین پروژه PHP
    • فایل های PHP و نحوه اجرای آنها
    • تگ PHP و انواع آن
    • کامنت گذاری و ارزش آن در برنامه نویسی
    • نوشتن کد های HTML در درون PHP
    • معرفی دستورات echo و print
    • نوشتن اولین برنامه PHP
    • انواع داده ها در برنامه نویسی
    • کار با رشته ها
    • کار با اعداد
    • متغیر چیست؟
    • نحوه تعریف متغیر ها در PHP
    • قواعد اساسی تعریف متغیر ها
    • معرفی قواعد camel case و pascal case
    • نمایش مقدار متغیر ها به دو شیوه
    • ریاضیات در PHP و توابع مهم آن
    • الحاق متغیر ها به یکدیگر
    • معرفی توابع var_dump  و print_r
    • ثابت چیست؟
    • نحوه تعریف کردن ثابت در زبان PHP
    • قواعد اساسی تعریف ثوابت
    • نمایش مقدار ثوابت و الحاق آن ها به یکدیگر
    • آشنایی کامل با عملگر ها
    • مفهوم شرط ها در برنامه نویسی
    • If statement
    • Switch statement
    • شرط های inline از نوع switch و if
    • حلقه ها در برنامه نویسی چیست؟
    • معرفی کامل حلقه for
    • معرفی کامل حلقه while
    • معرفی کامل حلقه do while
    • مفهوم break و continue
    • آرایه چیست؟
    • معرفی کامل آرایه ها یک بعدی
    • معرفی کامل آرایه های انجمنی
    • معرفی کامل آرایه های چند بعدی
    • عملیات روی آرایه ها و کار با آنها
    • حلقه foreach و نحوه پیمایش آرایه ها
    • تابع در برنامه نویسی چیست؟
    • معرفی توابع از پیش تعریف شده
    • نحوه تعریف توابع
    • ورودی به دادن به تابع و کار با آن
    • برگشت مقدار تابع به ۲ شیوه
    • محدوده متغیر ها در برنامه نویسی
    • متغیر های سراسری و نحوه تعریف آنها
    • نحوه چک کردن وجود یک تابع
    • ساخت توابع مختلف با کلیه چیز هایی که تا به الان آموختیم
    • متغیر های super global در PHP
    • کار با فرم ها
    • تفاوت میان متد GET و POST
    • افزودن یک فریمورک CSS و ساخت یک فرم زیبا
    • اعتبار سنجی داده های فرم
    • بالا بردن امنیت فرم ها
    • ساخت یک فرم لاگین ساده و اعتبار سنجی آن
    • آپلود فایل و اعتبار سنجی آن
    • جلوگیری از overwrite شدن فایل ها
    • اعتبار سنجی video
    • کار با تاریخ و زمان
    • کار با timestamp
    • SESSION چیست ؟
    • نحوه تعریف SESSION و کار با آن
    • COOKIE چیست؟
    • نحوه تعریف کوکی ها و کار با آن
    • مینی پروژه : ساخت یک فرم لاگین کامل همراه اعتبار سنجی و نکات امنیتی آن
    • معرفی و تفاوت توابع include و include_once
    • معرفی و تفاوت توابع require و require_once
    • معرفی JSON و توابع مربوط به آن
    • پایگاه داده چیست و معرفی انواع آن
    • نحوه ساخت دیتابیس
    • اتصال به دیتابیس در برنامه به ۳ شیوه
    • ساخت یک دیتابیس به وسیله یک برنامه و شروع کار با کوئری ها
    • ساخت جدول و ستون در دیتابیس و بررسی پارامتر های مهم ستون ها
    • آشنایی با کوئری SELECT
    • آشنایی با کوئری WHERE
    • آشنایی با کوئری ORDER BY
    • آشنایی با کوئری LIMIT
    • مینی پروژه : ساخت یک فرم لاگین و جستجو و اعتبار سنجی آن
    • آشنایی با کوئری INSERT
    • نحوه INSERT Multiple
    • آشنایی با کوئری UPDATE
    • آشنایی با کوئری DELETE
    • مینی پروژه ۱ : ساخت یک فرم ثبت نام کامل و اعتبار سنجی آن
    • مینی پروژه ۲ :ساخت یک فرم لاگین کامل و اعتبار سنجی آن
    • مینی پروژه ۳ : ساخت بخش بروزرسانی پروفایل توسط کاربر
    • شروع کار با PHP 7 و تغییرات آن
    • معرفی scalar type های جدید
    • مشخص نمودن نوع داده های بازگشتی
    • معرفی عملگر Null Coalesce
    • معرفی عملگر Spaceship
    • معرفی دیگر امکانات اضافه شده و حذف شده در PHP 7
  • مواردی که در جلسات بعدی آموزش داده خواهد شد (انتشار به زودی…)
    • شروع پروژه CMS
    • آشنایی اولیه با Api
    • نصب JSON
    • نصب PostMan
    • ساخت پروژه و اتصال به دیتابیس
    • ذخیره اطلاعات در دیتابیس با استفاده از PostMan
    • محدود کردن قرار دادن مقادیر با SERVER
    • بررسی کلیات مفهوم API
    • آشنایی با دستورات header و decode
    • ارسال اطلاعات از طریق PostMan و خواندن آن
    • بارگذاری اطلاعات داخل دیتابیس
    • آشنایی با خطاهای رایج HTTP
    • آشنایی با status ها
    • SELECT و ارسال اطلاعات به سمت PostMan
    • ارسال اطلاعات بصورت JSON
    • دریافت اطلاعات بر اساس ID
    • دریافت اطلاعات با متد GET
    • update کردن در api
    • Delete کردن مقادیر در API
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 632 views بار دسته بندی : تاريخ : 13 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.