اذر سورس آموزش فریمورک strapi و آموزش کامل ساخت api با آن - اذر سورس

قیمت محصول : $0.00

رایگان – خرید

قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • آشنایی با Strapi
  • ساخت اکانت مدیریت و انواع کالکشن ها
  • روش ساخت یک داکیومنت
  • روش بازنویسی EndPoint

توضیحات دوره :

در این دوره قصد دارم تا شما را با یکی از بهترین و سریعترین راه‌های ممکن برای ساخت API آشنا کنم. CMSـی که میخواهم به شما کار با آن را آموزش دهم Strapi است که در وبسایت آن، از‌ آن به عنوان یک Headless CMS یاد می‌شود‌. این CMS بصورت Open Source و برپایه Nodejs طراحی شده و امکانات بسیار زیادی را در قالب یک ظاهر کاربرپسند و زیبا در اختیار شما قرار می‌دهد.

از امکانات این سیستم مدیریت محتوا میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ساخت، ویرایش و مدیریت EndPointها
  • قابلیت ساخت اکانت‌های مدیریت با دسترسی‌های گوناگون
  • پشتیبانی از پلاگین‌های گوناگون
  • توانایی ساخت Documentation بسیار با جزئیات برای ارائه به دیگر برنامه‌نویس‌ها
  • پشتیبانی از GraphQL
  • توانایی معرفی EndPointهای شخصی‌سازی شده
  • قابلیت محدودسازی دسترسی به EndPointها برای درخواستهای بدون مجوز
  • و بسیاری از امکانات جذاب دیگر

این دوره برای افرادی مناسب است که از ساخت API بصورت دستی خسته شده‌اند و قصد دارند در کمترین زمان، یکی از بهترین APIهایی که ساخته‌اند را تولید کنند. در این دوره شما یاد خواهید گرفت چگونه APIـیی که ساخت آن به روش های سنتی و قدیمی چندین روز طول می‌کشد را در چند ساعت با استفاده از محیطی ویژال و گاهی بدون هیچگونه کدنویسی پیاده‌سازی کنید.

در دوره آموزش فریمورک strapi چه می آموزید ؟

در این دوره شما با روش نصب CMS و ساخت و مدیریت انواع EndPointها رو یاد میگیرین و همچنین روش ساخت راهنمای استفاده از API را فرا میگیرین. از دیگر مواردی که در این آموزش قرار داده شده است میتوان به آموزش ساخت انواع کالکشن ها و همچنین چگونگی تعریف و استفاده از مجوزها اشاره کرد و درنهایت نیز آموزش بازنویسی و یا ایجاد یک EndPoint از طریق کدنویسی با زبان جاوااسکریپت را فرا می‌گیرید.

مسیر آموزش فریمورک strapi :

در آغاز این آموزش اول شما را با Strapi آشنا نموده و بعد از آن روشهای نصب آن را توضیح میدهم و بعد از نصب و ساخت اکانت مدیریت می‌رویم سراغ توضیح مفهوم و ساخت انواع کالکشن‌ها و بعد از آن توضیحات پلاگین‌ها و تنظیمات و مجوزهای آن و روش تولید یک داکیومنت قوی و زیبا را با استفاده از چند کلیک ساده توضیح داده و تنظیمات دسترسی آن را نیز بررسی خواهم کرد و در نهایت هم روش بازنویسی EndPoint و یا ساخت یک نمونه جدید با کارایی‌های منحصربفرد را شرح خواهم داد.

فرصت های شغلی :

بعد از یادگیری کامل این دوره شما می‌توانید در یکی از پولسازترین زمینه‌های برنامه‌نویسی یعنی طراحی Backend برای نرم افزارهای موبایل و یا وبسایت‌ها مشغول فعالیت شوید و یا بصورت فریلنسری مسئولیت طراحی API را قبول کنید و یا اگر برنامه‌نویس موبایل هستید می‌توانید با یادگیری کامل دوره می‌توانید تبدیل به یک برنامه‌نویس FullStack شده و صفر تا صد یک پروژه برنامه‌نویسی موبایل را شخصا انجام دهید.

سرفصل های دوره :

شما عزیزان بعد از گذراندن ۳ قسمت اول آموزش یعنی (مقدمه، نصب و ساخت اکانت مدیریت) توانایی ساخت بستر تولید یک API را فرا می‌گیرید و در قسمت بعد از آن با انواع دیتا کالکشن ها آشنا شده و توانایی ساخت آن‌ها را پیدا می‌کنید. در قسمت بعدی نیز می‌توانید با پلاگین‌ها، تنظیمات این CMS آشنا شده و در قسمت‌ ۶ نیز روش ایجاد یک نمونه اطلاعات و اعمال انواع دسترسی بر روی آن را فرا خواهید گرفت. در ادامه در طی قسمت ۷ با فایلهای CMS آشنا می‌شوید و توانایی کدنویسی EndPointهای اختصاصی را آموزش می‌بینید. و در نهایت نیز در طی قسمت‌ ۸ روش کار با پلاگین داکیومنت را یاد می‌گیرید.

برای چه کسانی مناسب است ؟

دوره آموزش فریمورک strapi مناسب علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی سمت سرور(Backend)، برنامه‌نویسان موبایل که قصد دارند یک برنامه را بصورت کامل خودشان تولید کنند(ّFullStack)، دانشجویانی که می‌خواهند پروژه پایان دوره خود را تکمیل کرده و توانایی تولید APIهای موردنیاز خود را ندارند و یا کسانی که درصدد یادگیری ساخت API و کار بصورت فریلنسری بوده، می‌باشد.

پیشنیازهای دوره strapi :

بهتر است قبل از شروع این آموزش دوره‌ای مقدماتی از زبان برنامه‌نویسی JavaScript را گذرانده باشید.

نرم افزارهای استفاده شده :

در این دوره از نرم افزار Visual studio code، نرم افزار nodejs نسخه ۱۶٫۹٫۱ و سیستم مدیریت محتوای Strapi نسخه ۳٫۶٫۸ استفاده می‌شود.

در این دوره شما با CMSـی آشنا می‌شوید که تا الان برای آموزش زیادی تولید نشده و تعداد آموزش‌های فارسی برای این CMS از تعداد انگشتان یک دست نیز کمتر است. این آموزش به زبانی ساده و قابل فهم برای تمام سطوح ضبط شده است.

توضیحات بیشتر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 819 views بار دسته بندی : تاريخ : 12 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.