اذر سورس دوره جامع آموزش Less - اذر سورس

قیمت محصول : $0.00

رایگان – خرید

اگر بدانید که با استفاده از یک ابزار کاربردی می‌توانید از نوشتن حجم زیادی از CSS های تکراری خلاص شوید چه احساسی خواهید داشت؟ در ابتدای یادگیری طراحی وب، شاید نوشتن کد‌های CSS برای شما سرگرم کننده باشد و از نوشتن آن‌ها لذت ببرید؛ اما هرچه جلوتر می‌روید و پروژه‌های بزرگتر انجام می‌دهید نوشتن کد‌های CSS به شدت خسته کننده می‌شود و از آنجا که کدهای CSS ایستا هستند، مجبور می‌شوید بارها و بارها کدهای CSS ثابتی را تکرار کرده و به عنوان مثال یک کد پس زمینه را بارها و در جاهای مختلف در برنامه خود استفاده کنید. در نهایت یک فایل بسیار بزرگ CSS و بسیار شلوغ خواهید داشت که اگر بخواهید در قسمتی از آن ویرایشی انجام بدهید، با مشکل مواجه خواهید شد.

آموزش رایگان LESS
آموزش رایگان LESS

به همین دلیل برای ساده‌سازی کار و همچنین صرفه‌جویی در وقت ابزاری به وجود آمده که از آن با عنوان پیش پردازنده LESS یاد می‌شود. شاید یادگیری و آموزش LESS از ملزومات برنامه‌نویسی وب نباشد، اما می‌تواند وجه تمایز بین یک برنامه‌نویس حرفه‌ای و برنامه‌نویس معمولی باشد. هدف ما نیز در این دوره‌ی آموزش LESS‌ درواقع ایجاد همین تفاوت است. در این دوره آموزش فریمورک LESS یاد خواهید گرفت که چگونه کد‌های CSS تمیز‌تر و بهینه‌تری داشته باشید.

منظور از پیش پردازنده CSS‌ چیست؟

پیش پردازنده های CSS زبان های اسکریپتی هستند که قابلیت های پیش فرض CSS را گسترش می دهند. آنها ما را قادر می سازند تا از منطق در کد CSS خود، مانند متغیر، کد‌های تودرتو ، وراثت، مخلوط، توابع و عملیات ریاضی استفاده کنیم. پیش پردازنده CSS خودکار کردن کارهای تکراری را بسیار آسان می‌کند و همچنین تعداد خطاها را کاهش می‌دهد.

مزایای یادگیری LESS برای طراحی سایت:

تکرار مکرر کد‌های ثابت CSS در طراحی سایت کلافه کننده است و هر برنامه‌نویس علاقمندی را نیز خسته می‌کند. فریمورک Less این مشکل را برای برنامه‌نویسان حل کرده و کاری می‌کند که نوشتن CSS همچنان سرگرم کننده بماند. این ابزار‌ به شما این امکان را می‌دهد که استایل‌ بخش‌های مختلف پروژه را در فایل‌های جداگانه قرار داده و بتوانید مدیریت بهتری را بر روی آن‌ها داشته باشید. از طرفی به کمک Less می‌توانید در کدهای CSS خود مانند یک زبان برنامه‌نویسی، متغیر داشته باشید، تابع داشته باشید، محاسبات انجام دهید و … که این امکانات باعث می‌شود سرعت استایل‌دهی شما چند برابر شود و مخصوصا در پروژه‌های بزرگ، کدهای بسیار بهینه‌تری داشته باشید.

اگر بخواهیم مزایای Less را به صورت کلی مرور کنیم شامل موارد زیر می‌شود:

  • امکان استفاده از برنامه‌نویسی در استایل‌دهی
  • افزایش سرعت در کدنویسی
  • بهینه سازی فایل CSS
  • خوانایی بهتر دستورات

چرا یادگیری LESS اهمیت دارد؟

به چند دلیل مشاهده آموزش LESS بر هر برنامه‌نویس وبی واجب و حیاتی است.

  • به کمک قریمورک LESS، CSS مناسب‌تر، سریعتر و همچنین سازگارتری در مرورگرهای مختلف خواهید داشت.
  • LESS در JavaScript طوری طراحی شده که به صورت زنده قابل استفاده باشد و سریعتر از سایر پیش‌پردازنده‌های CSS کامپایل شود.
  • LESS کد شما را به روشی مدولار نگهداری می‌کند. همین موضوع باعث شده که خواندن و تغییر دادن آن به سرعت قابل انجام باشد.

این دوره مناسب چه کسانی است؟

این دوره رایگان برای دانشجویان و همچنین افراد حرفه‌ای که می‌خواهند وب‌سایت ها یا وبلاگ‌های شخصی خود یا دیگران را جذاب‌تر کنند، بسیار کاربردی خواهد بود.

پیش نیازهای دوره آموزش رایگان less :

اگر چه در این دوره به صورت جامع و کامل به تمامی مباحث آموزش LESS پرداخته شده با این حال، شما قبل از شروع کار با پیش پردازنده LESS باید دانش CSS و درک کاملی از معماری آن داشته باشید.

برای یادگیری Less شما ابتدا باید بر مفاهیم CSS مسلط باشید.

دوره رایگان آموزش افکت های css

دوره رایگان آموزش LESS نیاز چه مشاغلی است؟

شما به طورکلی برای طراحی هر وبسایتی با کد‌های CSS سروکار خواهید داشت. طراحی قالب و برنامه نویسی وب از جمله مشاغلی هستند که یادگیری و آموزش LESS می‌‌‌تواند راندمان و بازدهی را به میزان قابل توجهی بالا ببرد. به طور کلی سه دسته شغل زیر حتما به این دوره احتیاج خواهند داشت:

  • طراح قالب
  • برنامه نویس وب
  • توسعه دهنده وردپرس

بازار کار دوره آموزش LESS:

طراحی وب از جمله مشاغل پر رونق و پردرآمد اینترنتی است. شما بعد از گذراندن این دوره و کسب مهارت می‌توانید در یک شرکت طراحی وب کار کنید یا می‌توانید به عنوان فریلنسر پروژه‌های طراحی وب دریافت کنید. هزاران شرکت وجود دارد که توسعه دهنده وب برای پروژه های خود استخدام می‌کنند. همچنین می‌توانید به عنوان طراح وب به طور مستقل کار کنید و شرکت طراحی وب خودتان را راه اندازی کنید.

نرم افزارهای استفاده شده :

VsCode

سرفصل های دوره رایگان آموزش LESS :

  • نصب Less
  • Variable
  • Mixin
  • Nesting
  • Opertion Escaping Function
  • Maps Scope Import

توضیحات بیشتر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 381 views بار دسته بندی : تاريخ : 13 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.