اذر سورس ادوبی پریمیر پرو سی سی ADOBE PREMIERE PRO CC چیست؟ - اذر سورس

Premiere Pro (Pr) یک نرم افزار ویرایش ویدیو است که بخشی از Adobe Creative Cloud است. این نرم افزار ویرایش ویدیو برنده جایزه به کاربرانی مانند شما اجازه می دهد تا آهنگ های ویدیویی را به صورت حرفه ای ایجاد و ویرایش کنند. یک تراک ویدیویی حاوی کلیپ‌های ویدیویی شما است که همراه با صدا، تصاویر و انتقال‌های بین آن‌ها مونتاژ شده‌اند.

دقیقاً چه کاری می توانید با Premiere Pro انجام دهید؟

برنامه Premiere Pro ممکن است برای تولید ویدیوهای با کیفیت پخش و با کیفیت بالا استفاده شود. همچنین می‌تواند چندین ویدیو، کلیپ‌های صوتی، فایل‌های فتوشاپ و تصاویر گرافیکی را وارد کند که می‌توانید آن‌ها را در یک آهنگ ویدیویی جمع‌آوری کنید.

در اینجا برخی از کارهای رایج ویرایش ویدیو وجود دارد که می توانید به راحتی با Premiere Pro در سیستم های مک یا ویندوز انجام دهید:

چندین فایل ویدیویی را در یک کلیپ ویدیویی جمع آوری کنید

پریمیر پرو یک ویرایشگر ویدیویی حرفه ای است که به شما امکان ایجاد و ویرایش ویدیو را می دهد. می‌توانید فایل‌های ویدیویی را وارد کنید، فیلم‌ها را برش دهید، اما همچنین می‌توانید چندین کلیپ را در جدول زمانی تقسیم، علامت‌گذاری و مونتاژ کنید.

افکت های انتقال بین کلیپ ها را اضافه کنید

  • جلوه های انتقال را به کلیپ ها در خط زمانی بکشید.
  • می توانید جلوه های انتقال بین دو کلیپ ویدیویی را سفارشی کنید یا از الگوهای Premiere Pro استفاده کنید.
  • عنوان و زیرنویس را به کلیپ ویدیویی خود اضافه کنید.
  • بین فونت های مختلف Adobe انتخاب کنید و عنوان یا زیرنویس را به آهنگ ویدیوی خود اضافه کنید.
  • حتی می توانید گرافیک و لوگو را وارد کنید.

رنگ گرافیکی ویدیو را تصحیح و بهینه کنید

با نرم افزار ویرایش ویدیوی Premiere Pro، می توانید روشنایی، کنتراست و رنگ کلیپ های ویدیویی خود را با چند کلیک تنظیم کنید.

موسیقی و جلوه های صوتی را به ویدیوهای خود اضافه کنید

ویرایش صدا با Premiere Pro در دسترس است زیرا این برنامه دارای ابزارهای صوتی است که می توانید آهنگ های مختلف صوتی را اضافه کنید و به راحتی فیلم های منحصر به فرد ایجاد کنید.

 

 

با Premiere Pro فایل های ویدیویی خود را به فرمت های مختلف صادر کنید

هنگامی که پروژه شما به پایان رسید، می توانید آن را به عنوان یک ویدیو با کیفیت بالا در فرمت های مختلف صادر کنید.

چه کسی از Premiere Pro استفاده می کند؟

ویرایشگرهای ویدیویی مبتدی و متخصصان رسانه با تجربه در سراسر جهان از Adobe Premiere Pro استفاده می کنند. اغلب برای ایجاد محتوای زیر استفاده می شود:

  • استودیوهای فیلمسازی و فیلمهای بلند
  • فیلم های کوتاه، مستند، ویدئوهای اجتماعی،
  • تولید موزیک ویدیو
  • محتوای وب، ویدیوهای یوتیوب، آموزش های آنلاین
  • تولید تجاری / ویرایش تجاری
  • ایستگاه های تلویزیونی
  • استودیوهای بازی

برخی از نمونه‌هایی از فیلم‌ها و نمایش‌هایی که توسط تولیدکنندگان ویدیو در Premiere Pro ایجاد و ویرایش شده‌اند عبارتند از “Inception,  “Game of Thrones” و “دختر رفته”.

تکامل Adobe Premiere Pro و الزامات

Adobe Premiere به Adobe Premiere Pro

Adobe Premiere جد Adobe Premiere Pro است. Adobe Premiere اولین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. Premiere به اولین نسخه منتشر شده در سال ۲۰۰۳ اشاره دارد، در حالی که Premiere Pro به ۲۲ آخرین نسخه اشاره دارد.

Premiere Pro ویژگی‌های بهتری دارد، کنترل بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد و می‌تواند ویدیوهای با وضوح بسیار بالاتر (تا ۸K) را نسبت به Premiere اداره کند.

 

Adobe Premiere Pro Creative Suite (CS) چیست؟

Premiere Pro CS نسخه غیر اشتراکی Premiere Pro است و برای استفاده از آن باید مجوز یک بار مصرف خریداری کنید. Premiere Pro CS6 که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، آخرین نسخه CS موجود در بازار است. همچنان می‌توانید از Premiere Pro CS6 استفاده کنید، اما به‌روزرسانی دیگری وجود نخواهد داشت و ممکن است در پروژه‌های Premiere بزرگ‌تر خود با مشکلات عملکردی مواجه شوید.

 

Adobe Premiere Pro Creative Cloud (CC) چیست؟

در سال ۲۰۱۳، Adobe استراتژی خود را تغییر داد و Creative Cloud را ایجاد کرد. اکنون می‌توانید برای نصب پریمیر پرو به جای خرید هر سال نسخه جدید، در طرح ماهانه Creative Cloud مشترک شوید.

مدل اشتراک تضمین می کند که همیشه به آخرین نسخه های برنامه ویرایش ویدیو دسترسی دارید. هیچ شرایط قراردادی مورد نیاز نیست و شما می توانید در هر زمان از ما استفاده نکنید. Creative Cloud همچنین دارای محیط های ابری مشترک برای بهبود جریان کاری شما هنگام کار با یک تیم راه دور است.

آخرین نسخه Premiere Pro CC 15.0 است و در مارس ۲۰۲۱ منتشر شد.

الزامات نصب پریمیر پرو

Adobe Pro CC یک Creative Cloud است که برای اجرا و پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مداوم، به یک رایانه با کارایی بالا نیاز دارد. حداقل به ۸ گیگابایت رم و صفحه نمایش ۱۲۸۰ در ۸۰۰ نیاز دارد.

  • سیستم های مک: macOS 10.14 یا بالاتر.
  • سیستم های ویندوز: نسخه ۱۰٫۱۸۰۳ یا بالاتر.

ویژگی های جدید در Adobe Premiere Pro 

Premiere Pro ابزارهای پیشرفته و قدرتمند بسیاری را ارائه می دهد که ویرایش ویدیو را حتی برای مبتدیان بسیار جذاب تر و ساده تر می کند. ما قصد داریم برخی از ویژگی هایی که Premiere Pro CC را متمایز می کند را مرور کنیم.

یک رابط کاربری دوستانه برای ویرایش ویدیو با وضوح بالا

Premiere Pro یک ویژگی لمسی را ارائه می دهد تا بتوانید فایل های کلیپ یا عناصر جدول زمانی را با انگشت خود یا با ضربه زدن روی دکمه ها جابه جا کنید. این همچنین یک رابط چند مسیری انعطاف‌پذیر است که به شما امکان می‌دهد پانل‌ها را در فضای کاری به روشی که دوست دارید باز کنید، همپوشانی کنید و مرتب کنید.

در طول سال‌ها، پیش‌نمایش ویدئو و نشانگرهای جدول زمانی بهبود یافته‌اند و اکنون می‌توانید یادداشت‌ها را پیوست کنید و نشانگرهای زیادی را همزمان نگه دارید.

Premiere Pro با هر دو فرمت RGB و YUV و وضوح تا ۱۰۲۴۰×۸۱۹۲ و ۳۲ بیت در هر رنگ کانال کار می کند.

یک جدول زمانی مبتکرانه مبتنی بر آهنگ

ابزار پانل جدول زمانی Premiere Pro جایی است که می‌توانید دارایی‌های پروژه مانند کلیپ‌های ویدیویی، عناوین، آهنگ‌های صوتی و تصاویر را اضافه و مرتب کنید.

آهنگ ها در پانل تایم لاین روی هم اضافه می شوند که به شما امکان می دهد برای ویرایش های پیچیده تر، کلیپ ها را روی هم قرار دهید. همچنین می توانید چندین خط زمانی را به طور همزمان با Premiere Pro CC باز کنید.

 

 

Lumetri Color Engine، یک ابزار ساده‌سازی شده برای تصحیح رنگ

Lumetri Color یک ویژگی در کتابخانه تصحیح رنگ حرفه‌ای Premiere Pro است که به شما امکان می‌دهد با تنظیم نوردهی، کنتراست، وضوح، رنگ، اشباع و موارد دیگر، ظاهر و احساس ویدیوی خود را به‌خوبی تنظیم کنید.

 

 

ابزار ویرایش Multicam

با Premiere Pro CC می توانید همزمان روی چندین زاویه کار کنید. به عنوان مثال، می توانید کلیپ های صوتی دوربین A را در حالی که از دوربین B برای پیش نمایش فیلم آن استفاده می کنید، ویرایش کنید.

انتقال و اثرات

همانطور که قبلاً ذکر شد، می توانید با یک کلیک ساده در Premiere Pro، انتقال های شگفت انگیز یا افکت های جالب بین کلیپ ها اضافه کنید. یکی از ۵۵ افکت آماده انتقال Premiere Pro CC را انتخاب کنید یا انتقال‌های خود را سفارشی کنید!

 

یک پانل گرافیک متحرک تعاملی که از مواد سه بعدی پشتیبانی می کند

می‌توانید به راحتی رسانه‌های خود را در قالب‌های گرافیکی از پیش ساخته شده قرار دهید تا جلوه‌ها را با Premiere Pro CC سفارشی کنید.

Premiere Pro CC همچنین به شما امکان می دهد با استفاده از آثار هنری خود یا با انتخاب بیش از ۶۰ فونت، گرافیک های متحرک مانند عناوین سه بعدی ایجاد کنید.

فیلم‌های ۳۶۰ درجه را ویرایش کنید و پروژه‌های واقعیت مجازی (VR) پیشرفته ایجاد کنید

Premiere Pro CC ابزاری عالی برای ویرایش محتوای همه جانبه یا ویدیوهای ۳۶۰ درجه است. این نرم افزار طیف کاملی از ابزارها و گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهد تا ویدیوهای ۳۶۰ درجه خود را به راحتی کنترل کنید.

 

یک ابزار صوتی ویرایش به روز برای محتوای ویدیویی بهتر

Premiere Pro CC مدام در حال بهبود ابزارهای ویرایش صوتی داخلی خود است. می‌توانید آهنگ‌های صوتی را در تایم لاین یا پانل پروژه تنظیم یا تنظیم کنید.

نسخه‌های جدید Premiere Pro CC دارای پنل پروژه هوشمند، میکسر کلیپ صوتی Multitrack و افزایش حجم صدا هستند. پنل پروژه هوشمند تمام آهنگ های صوتی سازگار موجود در توالی فعلی را برای دسترسی سریع نمایش می دهد. میکسر کلیپ صوتی Multitrack به شما این امکان را می دهد که آهنگ های مختلف صوتی را با فایل های ویدیویی در تایم لاین دقیقاً تنظیم کنید. افزایش حجم صدا یک ابزار مفید است که به تدریج سطوح صدا را کاهش یا افزایش می دهد تا انتقال های صاف انجام شود.

همچنین اکنون می‌توانید جلوه‌های صوتی ترکیبی را کپی کنید و به جای تنظیم جداگانه آنها برای هر افکت در پروژه خود، آنها را در آهنگ صوتی دیگری جایگذاری کنید.

گزینه های قابل توجه واردات و صادرات

Premiere Pro می‌تواند فیلم‌ها و رسانه‌ها را از منابع مختلف مانند دوربین‌های DSLR، GoPros، نوارهای نوار یا گوشی‌های هوشمند وارد کند.

پشتیبانی از فرمت Premiere Pro شامل AVCHD، DV25، H.264، PANASONIC P2 MXF و فرمت های مختلف HDV می باشد.

همچنین می‌توانید محتوا و فایل‌های ویدیویی را به محبوب‌ترین فرمت‌ها صادر کنید، مانند:

  • ۳GPp، ۳G2
  • AAC
  • AIFF
  • MP4
  • MV1
  • MPEG، MPG، MPE
  • FLV
  • MOV
  • WMV
  • WAV
  • GIF

آخرین نسخه های Adobe Premiere Pro همچنین می توانند از فرمت های Apple Video برای پردازنده های گرافیکی AMD Intel و Nvidia پشتیبانی کنند.

همکاری ها و ادغام گردش کار

Premiere Pro بخشی از Creative Cloud است که به شما امکان می دهد از کتابخانه های Creative Cloud برای ذخیره و سازماندهی فایل ها و پروژه های خود آنلاین استفاده کنید. . سپس می‌توانید فایل‌های خود را در فضای ذخیره‌سازی ابری به اشتراک بگذارید.

 

پروژه های ویدیویی خود را با تیم و مشتریان خود به اشتراک بگذارید

اکنون می توانید پروژه هایی را که روی آنها کار می کنید با افراد دیگر در Premiere Pro CC به اشتراک بگذارید. چند گزینه وجود دارد.

  • پروژه ها را به اشتراک بگذارید

با استفاده از این ویژگی، شما تنها فردی خواهید بود که می‌تواند پروژه‌های Premiere pro را تغییر دهد. افراد دیگر فقط می‌توانند مکان پروژه را مشاهده کنند، اما نمی‌توانند آن را ویرایش کنند.

  • پروژه های تیمی

یک پروژه Premiere Pro را به‌عنوان یک پروژه تیمی به اشتراک بگذارید تا به سایر ویرایشگران ویدیو اجازه دهید پروژه‌های فعلی مشترک را ویرایش و تغییر دهند. به سادگی با تنظیم مجوز برای فایل هایی که می خواهید به اشتراک بگذارید، با سایر اعضای تیم خود همکاری کنید.

  • تولیدات

این یک پنل جدید است که مانند یک پوشه مشترک مانند Google Drive عمل می کند. تیم‌های پس از تولید هالیوود به توسعه این ویژگی قدرتمند جدید برای تیم‌های تولید و سازمان‌های برجسته‌تر کمک کردند که ممکن است پروژه‌های زیادی را همزمان در دست اجرا داشته باشند.

برنامه های شخص ثالث گاهی اوقات می توانند هنگام کار بر روی همکاری با ویرایشگرانی که به Premiere Pro دسترسی ندارند مفید باشند.  

  • عظیم (MASV)

MASV یک برنامه دسکتاپ انتقال فایل شخص ثالث است که بر انتقال سریع، بزرگ و ایمن فایل تمرکز دارد. این برای فیلمبرداران و ویرایشگرهای ویدئویی که پروژه ها را برای مشتریانی که ممکن است به Premiere Pro دسترسی نداشته باشند، ارسال می کنند بسیار مناسب است.

پروژه های ویرایش ویدیوی Premiere خود را با سایر برنامه های Adobe پیوند دهید

با Dynamic Link، می‌توانید پروژه‌های خود را به برنامه‌های شخص ثالث مرتبط کنید که به شما در تولید ویدیو کمک می‌کنند. این یک پیوند بین دو برنامه ایجاد می کند که به شما امکان می دهد ترکیبات یا دنباله ها را برای ویرایش بیشتر به Premiere Pro به عقب و جلو بفرستید.

 

در اینجا سایر برنامه های Adobe وجود دارد که می توانید هنگام استفاده از Premiere Pro (Pr) با آنها همکاری کنید:

  • Adobe After Effects (Ae)
  • Adobe SpeedGrade CC (Sg)
  • Adobe Prelude (Pl)
  • Adobe Photoshop (Ps)
  • Adobe Illustrator (Ai)
  • Adobe Audition (Au)

Adobe Premiere Pro CC چقدر هزینه دارد؟

Adobe Premiere Pro یک دوره آزمایشی رایگان ۷ روزه ارائه می دهد، بنابراین می توانید ابتدا آن را امتحان کنید و تصمیم بگیرید که آیا این نرم افزار مورد نیاز شما است یا خیر. با این حال، تا زمانی که اشتراک Adobe Creative Cloud را خریداری نکنید و نسخه کامل را باز کنید، ویژگی‌های محدودی دارد.

نرم افزار Premiere Pro CC اکنون فقط با اشتراک در دسترس است. این برنامه به تنهایی ۲۰٫۹۹ دلار ماهانه (۱۹٫۹۹ دلار در صورت پرداخت سالانه) با تعهد سالانه یا ۳۱٫۴۹ دلار ماهانه هزینه دارد.

همچنین می توانید مجموعه کامل Adobe Creative Cloud را با قیمت ۷۴٫۹۹ دلار در ماه (در صورت پرداخت سالانه ۵۲٫۹۹ دلار) دریافت کنید.

آموزش استفاده از Premiere Pro CC

شاید در ابتدا یادگیری نحوه استفاده از Premiere Pro کمی سخت تر باشد، اما می توانید با کمی تمرین در کمترین زمان به یک حرفه ای تبدیل شوید. خبر خوب این است که اگر به اینترنت متصل هستید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید مهارت های Premiere Pro خود را ارتقا دهید.

۱- حالت یادگیری داخلی را در Premiere Pro CC بررسی کنید.

Premiere Pro هشت آموزش تعاملی را ارائه می دهد که می توانید در صفحه خوش آمدگویی بیابید. این یک راه عالی برای یادگیری از ابتدا یا تقویت مهارت های خود است.

۲- در آموزش آنلاین مشترک شوید.

می توانید در یکی از کلاس های Premiere Pro ثبت نام کنید. می‌توانید بین تعدادی کلاس که همه انواع پروژه‌ها را پوشش می‌دهند، انتخاب کنید.

۳- فیلم های آموزشی را به صورت آنلاین تماشا کنید.

یک راه ساده دیگر برای یادگیری نحوه استفاده از Premiere Pro CC تماشای آموزش های رایگان در YouTube است.

 

نتیجه گیری: Adobe Premiere Pro CC چیست

ایجاد ویدیو و ویرایش آهنگ های صوتی هرگز به آسانی Adobe Premiere Pro نبوده است! در واقع طیف گسترده ای از ابزارها را ارائه می دهد که به شما کمک می کند نسخه های ویرایش شده جدید ویدیوهای خود را بسازید.

منتظر چی هستی؟ Premiere Pro را امروز امتحان کنید!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 17 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.