اذر سورس چرا مونوپاد کار نمیکند - اذر سورس

مونوپاد یکی از جالب ترین تجهیزات جانبی است که برای موبایل طراحی شده و به شما کمک می کند برای گرفتن عکس های سلفی و دسته جمعی از آن استفاده کنید. مونوپادها انواع و مدل های مختلفی دارند که با ویژگی های متفاوت عرضه می شوند. برای افراد ممکن است پیش بیاید که به هر دلیلی مونوپاد کار نمی کند. چرا مونوپاد کار نمی کند و راه حل آن چیست؟ با ما همراه شوید تا به این سوال ها پاسخ دهیم.

انواع مونوپاد

انواع مونوپاد با برند های مختلفی عرضه می شوند که ممکن است از نظر طراحی، عملکرد و نحوه اتصال به موبایل متفاوت باشند. برخی از مونوپادها با سیم و از طریق جک ۳٫۵ میلیمتری به موبایل وصل می شوند که احتمال کمتری برای کار نکردن آنها وجود دارد. برخی دیگر نیز بلوتوثی هستند و از طریق سیستم بلوتوث به موبایل وصل می شوند؛ نکته قابل توجه این است که مونوپاد بلوتوثی به شارژ شدن احتیاج دارد و همیشه باید آن را پر شارژ نگهدارید تا از درست کار کردن آن اطمینان داشته باشید.

دلایل کارنکردن مونوپاد

در مواردی که مونوپاد خراب شده است، علت کار نکردن آن مشخص است و احتمالاً یکی از قطعات آن خراب شده است. اما در برخی موارد ممکن است علت کار نکردن مونوپاد وصل نشدن صحیح آن به موبایل باشد. در ادامه متداول ترین دلایل وصل نشدن مونوپاد به موبایل را بررسی می کنیم:

  • یکی از متداول ترین علل کار نکردن مونوپاد این است که سایز آن به موبایل شما نمی خورد؛ در این حالت موبایل به درستی قرار نمی گیرد و حتی استفاده از مونوپاد ممکن است به موبایل شما آسیب وارد کند. بنابراین قبل از هر چیز مطمئن شوید که سایز مونوپاد متناسب با گوشی شماست.
  • از دیگر دلایل وصل نشدن مونوپاد می توان به تنظیمات موبایل شما اشاره کرد؛ زمانی که تنظیمات بلوتوث شما اجازه دسترسی به سایر دستگاه ها را نمی دهد، مونوپاد نیز قادر نیست اتصال درست را برقرار کند.
  • برخی از انواع مونوپادهای بی سیم از اتصالات بلوتوثی ضعیفی برخوردارند که امکان اتصال پایدار را فراهم نمی کند؛ در این شرایط ممکن است مونوپاد دائماً قطع و وصل شود. البته ممکن است مونوپاد تنها با بلوتوث موبایل شما سازگار نباشد. در این شرایط تنها راهکار ممکن تعویض محصول است.
  • در مونوپادهای سیمی هر گونه اختلال در سیم می تواند باعث وصل نشدن آن شود؛ بنابراین توصیه می شود از مونوپادهای با سیم نسبتاً بلند استفاده کنید و از کشش سیم خودداری کنید.
  • آخرین دلیلی که برای متصل نشدن مونوپاد می توان عنوان کرد، شارژ نداشتن مونوپاد است؛ مونوپادهای بلوتوثی باید با شارژ کامل مورد استفاده قرار بگیرند تا امکان عکس برداری بی سیم را داشته باشند.

چند راه حل برای عملکرد صحیح مونوپاد

در شرایطی که مونوپاد کار نمی کند بهتر است ابتدا چند تکنیک را بررسی کنید و بعد از خراب بودن آن اطمینان پیدا کنید. راهکارهای زیر برای اتصال صحیح دستگاه توصیه می شود:

  • برای وصل شدن مونوپاد به موبایل ابتدا اطمینان حاصل کنید که موبایل شما به دستگاه دیگری وصل نیست.
  • اگر مونوپاد از نوع بی سیم و بلوتوثی است، موبایل و مونوپاد را یک بار راه اندازی مجدد کنید.
  • اگر مونوپاد سیمی است اتصال سیم را بررسی کنید و چند بار آن رادر جای خود محکم کنید.
  • حتما از کافی بودن شارژ مونوپاد خود اطمینان حاصل کنید.
  • تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید تا مُد درست در آن ایجاد شده باشد
  • Un pair و pair کردن مجدد مونوپاد ممکن است به اتصال آن کمک کند.

نحوه اتصال مونوپاد به موبایل

شیوه کلی اتصال مونوپاد به گوشی تقریباً در تمام مدل ها یکسان است؛ مونوپاد یک گیره مخصوص دارد که گوشی محکم در آن قرار می گیرد و دوربین جلو و صفحه نمایش آن در راستای دسته مونوپاد است. البته شایسته ذکر است که نحوه اتصال مونوپاد سیمی با مونوپاد بدون سیم یکسان نیست:

نحوه اتصال مونوپاد سیمی

در کنار گیره مونوپاد سیمی یک کابل با جک ۳٫۵ میلی متری (AUX) قرار گرفته که بعد از قرار گرفتن موبایل باید به آن وصل شود. بنابراین موبایل هایی که پورت جک ۳٫۵ میلی متری ندارند نمی توانند از این گجت ها استفاده کنند. زمانی که سیم مونوپاد به موبایل وصل می شود، علامت هدفون روی صفحه نمایش ظاهر می شود. پس از اتصال شما می توانید با ورود به برنامه عکاسی و فشار دادن دکمه روی دسته مونوپاد، عکس برداری کنید.

نحوه اتصال مونوپاد بی سیم

مونوپاد بی سیم با استفاده از بلوتوث به موبایل متصل می شود و احتیاجی به سیم ندارد. این مونوپاد نیز مثل نسخه قبلی یک گیرده دارد و تنها تفاوت آن نداشتن سیم و شارژی بودن است؛ یعنی برای عملکرد درست باید به اندازه کافی شارژ داشته باشد. نکته قابل توجه این است که اگر نسخه بلوتوث مونوپاد با موبایل شما سازگار نباشد، اتصال برقرار نمی شود. معمولاً مونوپادهای بی سیم مجهز به چراغ های LED هستند که روشن بودن و متصل بودن آن را نشان می دهد.

برای بهترین کارایی از چه نوع مونوپادی استفاده کنیم؟

در هنگام خرید مونوپاد باید به ویژگی های آن توجه کنید تا از اصل بودن دستگاه اطمینان پیدا کنید. مونوپادهایی که طراحی جذاب و محکمی دارند و از برندهای معتبر هستند معمولاً با موبایل های مختلف سازگارند و عملکرد صحیح خود را حفظ می کنند. توجه داشته باشید که کیفیت و قیمت مونوپادها در کار کردن درست آنها موثر است و طول عمر مناسب را برای شما تضمین می کند. علاوه بر این شما باید این گجت را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن را تعویض یا مرجوع کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,409 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 5 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.