اذر سورس تست DXOMARK آیفون ۱۵ پرو مکس؛ هر آنچه که باید درباره آن بدانید! - اذر سورس

آیفون ۱۵ جدیدترین محصول کمپانی اپل بوده که در نسخه‌های مختلف به بازار عرضه شده است. محصولات اپل از سطح کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف، رضایت کاربران خود را به دست آورند. یکی از ویژگی‌های آیفون که همواره مورد توجه قرار می‌گیرد، دوربین آن است. کمپانی اپل معمولا از لنزهای مختلف و باکیفیتی در ماژول دوربین محصولات خود استفاده می‌کند تا بتوانند به اندازه یک دوربین عکاسی در این زمینه کارآمد باشند. آیفون ۱۵ پرو ۲۵۶ و سایر مدل‌های مختلف این سری با حجم‌های متفاوت، تست DXOMARK را پشت سر گذاشته‌اند. در ادامه به بررسی تست دوربین این سری در شرایط مختلف می‌پردازیم.

مرجع DXOMARK

تست DXOMARK تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که دوربین‌های محصولات مختلف را به ‌صورت کامل مورد بررسی قرار دهد. جدیدترین محصول پرچم‌دار آیفون نیز از نگاه تیزبین این مرجع به دور نمانده است. بر اساس این تست تمام ویژگی‌های و قابلیت‌های دوربین این محصول از قبیل تثبیت تصویر، رنگ، رزولوشن، فیلم‌برداری، داینامیک رنج و… به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مشخصات دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس

در ابتدا لازم است تا مشخصات کلی دوربین این محصول آیفون را عنوان کنیم. ماژول دوربین این محصول از یک لنز اصلی ۴۸ مگا پیکسلی تشکیل شده که عملکرد فوق‌العاده‌ای در تصویربرداری و فیلم‌برداری دارد. دوربین دیگری که در این محصول وجود دارد، یک لنز تله فوتو ۱۲ مگا پیکسلی است که می‌تواند تجربه شما را از عکاسی با این محصول به مراتب بهتر و دل‌نشین‌تر کند. دوربین اولترا واید ۱۲ مگا پیکسلی نیز لنز دیگر موجود در این محصول است که کیفیت سطح بالایی داشته و می‌تواند در ثبت تصاویر، فوق‌العاده اثرگذار باشد.

نتیجه تست DXOMARK آیفون ۱۵

همان‌طور که اشاره کردیم، این مرجع معتبر، دوربین آیفون ۱۵ را به‌ صورت کلی مورد بررسی قرار داده و قابلیت‌های مختلف آن را بررسی کرده است. بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در این تست، دوربین این گوشی با دریافت امتیاز ۱۵۴، توانسته در جایگاه دوم برترین دوربین گوشی‌ها از این نظر قرار بگیرد. تمام قابلیت‌های این دوربین در سطح مناسب و قابل قبولی قرار دارند؛ اما فاصله زیادی که در میدان دید سنسور اصلی و لنز تله فوتوی آیفون ۱۵ پرو مکس قرار دارد، باعث شده است که ایراداتی در عملکرد دوربین به صورت کلی به وجود آید. وجود این ایرادات در نهایت توانسته است این محصول آیفون را تنها با دو امتیاز اختلاف، در جایگاه دوم از این فهرست قرار دهد.

برخی از مزایا و ایرادهای آیفون ۱۵ پرو مکس بر اساس DXOMARK

آیفون ۱۵ پرو مکس در نورپردازی، رنگ و همچنین بافت عکس، بالاترین سطح رتبه را به خود اختصاص داده است؛ اما در فوکوس خودکار ممکن است مشکلاتی در آن وجود داشته باشد. حالت پرتره و ثبت رنگ دقیق پوست در این محصول تا حد زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی ارتقا پیدا کرده و این موضوع باعث شده است تا در این زمینه بالاترین رتبه را کسب کند.

با بررسی‌های کامل بر اساس نتایج این تست می‌توانیم بگوییم که آیفون ۱۵ پرو مکس، به ‌عنوان بهترین گوشی جهان برای عکاسی در طبیعت و همچنین حالت پرتره برای عکاسی با اعضای خانواده شناخته شده است. از این رو می‌توانیم نتیجه بگیریم که قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس ۲۵۶، ۵۱۲ و سایر حجم‌ها، سازگاری بالایی با قابلیت‌های این محصول به ویژه در قسمت دوربین دارد.

مقایسه عملکرد دوربین آیفون ۱۵ با نسخه‌های قبلی

به‌ صورت کلی آیفون با ارائه نسخه‌های جدید از محصولات خود، در آن‌ها قابلیت‌های ویژه‌تری را قرار می‌دهد. این موضوع همواره مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. نمره آیفون ۱۴ در تست DXOMARK برابر با ۱۴۶ بوده و این در حالی است که آیفون ۱۵ در این زمینه ۸ نمره بهبود پیدا کرده و عملکرد بهتری دارد. در صورتی که این محصول جدید آیفون را با سری‌های قبلی گوشی‌های این برند و یا حتی سایر رقیبان مانند سامسونگ و … مقایسه کنیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم که پیشرفت فوق‌العاده چشمگیری داشته است. در سال جدید اپل، با ارائه آیفون ۱۵ پرو ۲۵۶ و سایر مدل‌های این نسخه، گام بزرگی در زمینه طراحی دوربین برداشته و عرصه رقابت را برای رقیبان خود به مراتب سخت‌تر از قبل کرده است.

نقاط قوت و ضعف دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس

در راستای آشنایی بیشتر با این محصول آیفون و کسب اطلاعات کامل‌تر درباره عملکرد آن، لازم است تا به بررسی نقاط ضعف و قوت آن بپردازیم. بر این اساس شما می‌توانید به ‌راحتی به مقایسه این دوربین فوق‌العاده با سایر محصولات رقیبان پرداخته و بهترین گزینه را برای خرید نهایی انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر مشخصات این گوشی، می‌توانید به صفحه نقد و بررسی آیفون ۱۵ پرو مراجعه نمایید.

نقاط قوت

به ‌صورت کلی دوربین این گوشی به عنوان بهترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند برای عکاسی انتخاب شده است؛ از این رو نقاط قوت و مزایای متعددی دارد که چند نمونه از آن‌ها را در این بخش معرفی می‌کنیم.

–  تصاویر و ویدئوهای ضبط‌شده با این ویدئو، رنگ‌های طبیعی و باکیفیتی دارند که می‌توانند رضایت کاربر را کاملا به دست آورند.

–  در محیط‌هایی با نور زیاد، جزئیات تصاویر به بهترین نحو ممکن نمایش داده می‌شوند. فوکوس خودکار این دوربین سریع و به ‌صورت کاملا دقیق انجام می‌شود.

–  یکی دیگر از نقاط قوت این دوربین مربوط به درخشانی بالا و کنتراست مناسب در تصاویر و ویدئوها است.

–  اکسپوژر دقیق این دوربین حتی در شب هم کاملا رضایت‌بخش بوده و سطح تصاویر را تا حد زیادی ارتقا داده است.

– قابلیت لرزش‌گیر فوق‌العاده این گوشی هم، یکی دیگر از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشته باشید.

نقاط ضعف

دوربین این گوشی در کنار مزایای متعدد، نقاط ضعفی هم دارد که باعث شده به ‌عنوان دومین گوشی توسط تست DXOMARK انتخاب و اعلام شود. البته نقاط قوت این محصول به اندازه‌ای گسترده و متعدد هستند که نقاط ضعف اختلال چندانی در عملکرد دوربین به وجود نمی‌آورند. از نقاط ضعف این محصول می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

–  وجود نویز در نور کم در عکس‌ها

– در برخی از مواقع در عکس‌ها ممکن است فلر و پرش هم دیده شود که همین موضوع باعث شده این دوربین در جایگاه دوم قرار بگیرد.

بر اساس بررسی ویژگی‌های دوربین این گوشی، می‌توانیم در نظر بگیریم که قیمت آیفون ۱۵ ۲۵۶ و یا سایر نسخه‌های این محصول، بر اساس همین موضوع و برخی دیگر از قابلیت‌های آن در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید از طریق بازرگانی سیب به انواع محصولات آیفون به ویژه آیفون ۱۵ پرو ۲۵۶ دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

دوربین گوشی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای بسیاری از افراد در زمان خرید گوشی است. از این رو لازم است قبل از انتخاب نهایی و خرید، به این نکته توجه داشته باشید و اطلاعات خود را درباره مشخصات محصول ارتقا دهید. آیفون ۱۵ بعد از رونمایی، توجه‌های زیادی را به سمت خود جلب کرد که عمده آن به دلیل ویژگی‌های و قابلیت‌های دوربین محصول است.

بر همین اساس تست DXOMARK تمام مشخصات و قابلیت‌های دوربین این محصول را مورد بررسی قرار داده و به آن امتیاز ۱۵۴ داده است. در بخش‌های قبلی به‌ صورت کامل نتیجه این تست و همچنین ویژگی‌های پکیج دوربین این محصول جدید آیفون را مورد بررسی قرار دادیم. اگر به دنبال خرید بدون واسطه و قسطی انواع محصولات آیفون در ایران هستید و می‌خواهید خدمات رجیستری یا نصب نرم افزارها با بهترین کیفیت برای شما انجام شوند، سری به بازرگانی سیب بزنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 119 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 18 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.