اذر سورس چرا توسعه دهندگان دوست دارند شب ها کد نویسی کنند؟ - اذر سورس

اگر از اکثر توسعه دهندگان بپرسید چه زمانی ترجیح می دهند کار کنند، بسیاری خواهند گفت که پربارترین ساعات برای آنها شب است. این امر به ویژه در مورد مشارکت کنندگان در پروژه های منبع باز که در روز ها به شغل خود میپردازند صادق است.

programmernight

برخی دوست دارند از عصر شروع کنند و تا ساعات اولیه صبح کار کنند، در حالی که برخی دیگر خیلی زود از خواب بیدار می شوند، مثلاً ساعت ۴ صبح، تا بیشتر کارهای برنامه نویسی را قبل از شروع روز انجام دهند. این عادت کاری ممکن است باعث شود بسیاری از توسعه دهندگان عجیب و غریب به نظر برسند. با این حال ، دلایل بسیار زیادی وجود دارد که بسیاری از برنامه نویسان ترجیح می دهند در این ساعات عجیب و غریب کار کنند:

برنامه ای سازنده و موثر

به گفته پل گراهام، افرادی که محصولی تولید میکنند، به برنامه زمانی خاصی نیاز دارند. آنها ترجیح می دهند از زمان در واحدهای بزرگتری استفاده کنند. در حقیقت، اکثر توسعه دهندگان ترجیح مشابهی دارند. از یک جهت، توسعه دهندگان بر روی سیستم های انتزاعی بزرگ کار می کنند و برای پردازش یک مدل به طور کامل به فضای ذهنی نیاز دارند.

تقسیم برنامه های خود به پارت های ۱۵ یا ۳۰ دقیقه ای برای ایمیل، جلسات، تماس های تلفنی و وقفه از طرف همکاران، به سادگی نتیجه ای ندارد. از سوی دیگر اغلب امکان برنامه ریزی موثری در واحدهای یک ساعته وجود ندارد. این زمان به آنقدر کافی نیست که بتوانید کاری در آن انجام دهید.

برنامه نویسی همچنین تحت تأثیر تغییر وضعیت شما قرار می گیرد. با کار در شب، توسعه دهندگان می توانند تا حد ممکن از عوامل مزاحم جلوگیری کنند. بدون رگبار مداوم وقفه ها، آنها می توانند چند ساعت ثابت را صرف تمرکز بر کار موردنظر کنند و تا آنجا که ممکن است مولد باشند.

سکوت و آرامش

با سر و صدای فعالیت های مختلف (به عنوان مثال سر و صدای اداری، ترافیک در خیابان و ..) که غالباً در شب یا ساعات اولیه وجود ندارد، بسیاری از برنامه نویسان احساس آرامش می کنند. این ویژگی به آنها امکان می دهد خلاق تر و مولدتر باشند، آرامش و سکوت در زمان برنامه نویسی بسیار اهمیت دارد.

سکوت و آرامش ، بعلاوه اینکه بدانید چند ساعت بی وقفه میتوانید به کارتان ادامه دهید، اغلب استرس و فشار زمانی مربوط به برنامه کاری روزانه را از دوش تان برداشته و به شما اجازه میدهد، کار با کیفیت تری داشته باشید. ناگفته نماند، لذت هیچ چیز مانند خوردن میان وعده های مورد علاقه خود در نیمه شب هنگامی که یک مشکل قابل توجه را حل کرده اید، وجود ندارد!

ارتباطات

توسعه دهندگانی که روی پروژه های متن باز کار می کنند می توانند سرعت ارتباط متفاوتی با برنامه نویسی که در یک شرکت یا در خانه کار می کند داشته باشند. بیشتر ارتباطات متن باز به صورت غیر همزمان از طریق کانال هایی مانند لیست های پستی یا نظرات GitHub انجام می شود. در بسیاری از موارد، برنامه نویسان دیگر در کشورها و مناطق زمانی مختلفی هستند، بنابراین برقراری ارتباط با افراد مختلف میطلبد، توسعه دهندگان شب بیدار باشند.

عملکرد مغز

این یکی ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما با گذشت روز، مغز به اندازه کافی خسته می شود، بنابراین فقط می تواند روی یک کار متمرکز شود. این کار اساساً چند وظیفه ای را که مانع اصلی تمرکز و بهره وری است از بین می برد.

همچنین، بسیاری از توسعه دهندگان اغلب هنگام فکر کردن در مورد مشکلی که برای حل آن تلاش می کنند، مهمترین پیشرفت را به دست می آورند. ضمیر ناخودآگاه شب ها فعال میشود میشود و میتواند به شما در حل مشکلات کمک کند.

تفکر انعطاف پذیر و خلاق

بسیاری از برنامه نویسان در طول شب افزایش خلاقیت را تجربه می کنند. قشای جلوی پیشانی، قسمتی از مغز که با توانایی تمرکز مرتبط است، در پایان روز خسته می شود. به نظر می رسد این امر راه را برای تفکر انعطاف پذیرتر و خلاق تر برای برخی از افراد باز می کند.

به گفته برانت هسلر ، استادیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ ، “با کنترل کمتر از بالا به پایین و” مهار شناختی “، مغز ممکن است برای تفکرهای متفاوت تر آزاد شود و به فرد اجازه می دهد تا ارتباطات جدیدی ایجاد کند. در این صورت توسعه دهندگان به راحتی میتوانند ایده های ابتکاری ارائه دهند.

صفحه نمایش های درخشان کامپیوتر

چرخه خواب بسیاری از برنامه نویسان به تاخیر می افتد زیرا آنها در طول روز به صفحه های روشن نگاه می کنند. نور آبی صفحه های کامپیوتر با تاخیر در انتشار ملاتونین خواب آور، افزایش هوشیاری و تنظیم مجدد ساعت داخلی بدن به برنامه بعدی، ریتم شبانه روزی ما را مختل می کند. در نتیجه ، توسعه دهندگان تمایل دارند، دیرتر بخوابند.

تاثیر موجود از گذشته

در گذشته، اکثر توسعه دهندگان شب ها بر حسب ضرورت کار می کردند، زیرا سرورهای مشترک قدرت محاسباتی را برای پشتیبانی از برنامه نویسی نداشتند در حالی که سایر اعضای شرکت از سرورها در طول روز استفاده می کردند. توسعه دهندگان برای انجام وظایفی که در طول روز امکان پذیر نبود،

مانند آزمایش پروژه ها، اجرای چرخه های گسترده کامپایل کد-اجرا-اشکال زدایی و استقرار کدهای جدید، باید تا دیر شب منتظر می ماندند. اگرچه سرورها در حال حاضر قوی تر هستند و اکثر آنها می توانند تقاضای شما را پشتیبانی کنند، اما گرایش به کار در شب به عنوان بخشی از فرهنگ ما همچنان ادامه یافته است.

صحبت پایانی

در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که چرا توسعه دهندگان ترجیح می دهند شبها کار کنند، اما به خاطر داشته باشید که بیدار ماندن برای کار به این معنی نیست که باید از خواب صرف نظر کنید. کمبود خواب منجر به استرس و اضطراب و در نهایت فرسودگی شغلی می شود.

داشتن خواب کافی، کلید حفظ سلامت جسمی و عملکرد مغز است. به عنوان مثال، این موضوع به شما کمک می کند تا اطلاعات جدید را یکپارچه کنید، خاطرات را تقویت کنید، خلاقانه فکر کنید، سموم انباشته شده را حذف کنید ، اشتهای خود را تنظیم کنید و از پیری زودرس جلوگیری کنید. مهم نیست که برنامه شما چگونه است، مطمئن شوید که به مغز خود استراحت لازم را می دهید تا بتوانید تا حد ممکن مولد باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 539 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 2 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.