اذر سورس بهترین زبان برای توسعه وب، زبانهای برنامه نویسی محبوب برای یادگیری - اذر سورس

به عنوان یک توسعه دهنده یا مهندس مشتاق وب، کسب مهارت های فنی مهم به شما کمک می کند تا در کارهای روزمره خود برتری داشته باشید. اول از همه، شما باید بهترین زبان را برای توسعه وب یاد بگیرید. زبانهای برنامه نویسی برای توسعه دهندگان وب، نان و روغن هستند.

هر کاری که آنها انجام می دهند حول اجرای این زبان ها است. اگر به دنبال توسعه وب هستید، برخی از زبانهای برنامه نویسی کلیدی وجود دارد که باید آنها را یاد بگیرید. در این مقاله ، ما در مورد بهترین زبان برای توسعه وب، مزایای انتخاب بهترین زبان برای توسعه وب و چارچوب های مختلف توسعه وب صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این به خاطر داشته باشید که یک توسعه دهنده وب همچنین باید از ابزارهای توسعه وب برای بهره وری در گردش کار خود مطلع باشد.

weblanguage

توسعه وب چیست؟

توسعه دهندگان وب از انواع زبان های برنامه نویسی برای ساخت و نگهداری وب سایت ها استفاده می کنند. سه نوع توسعه دهنده وب وجود دارد: front-end ، back-end و full stack. توسعه دهندگان front-end در سمت کلاینت کار می کنند در حالی که توسعه دهندگان back-end در سمت سرور مورد استفاده قرار میگیرند.

توسعه دهندگان فول استک هم مسئولیت هر دو طرف را بر عهده دارند. فرآیند توسعه وب شامل قرار دادن برنامه وب مورد نظر شما بر روی یک سرور اختصاصی است. برنامه وب روی این سرور (CPU ، حافظه ، هارد دیسک) اجرا می شود و بازدیدکنندگان می توانند به این پلت فرم دسترسی داشته باشند.

یک سرور به صورت ثابت ( ۲۴ ساعته و ۷ روز از هفته) کار می کند و این امر بسیار مهم است تا ترافیک به صفحه وب سایت شما جریان داشته باشد. به عنوان مثال وب سایت آمازون از زبان جاوا اسکریپت برای بخش front-end وب سایت خود استفاده کرده است در حالی که در بخش سمت سرور از جاوا ، ++C و Perl کمک میگیرد.

زبانهای متداول برای توسعه وب

توسعه دهندگان وب برای انجام کارهای روزمره خود از زبان های برنامه نویسی استفاده می کنند. نوع زبانی که توسعه دهندگان از آن استفاده خواهند کرد عمدتا به نوع وظایف موجود و نوع بسترهایی که بر روی آنها کار می کند بستگی دارد. توسعه دهندگان باید تغییراتی را در وب سایت ها ایجاد کنند تا آنها را با نیازهای فناوری در حال تغییر همیشه به روز نگه دارد.

رایج ترین زبانها برای توسعه وب عبارتند از:

  • C++
  • CSS
  • Java
  • Python
  • Node
  • PHP
  • Ruby
  • C#
  • Scala

جاوا اسکریپت زبان رایج در قسمت جلویی (سمت کلاینت) است و سایر زبانهای ذکر شده در بالا معمولاً زبانهای بخش عقبی (سمت سرور) هستند. به عنوان مثال، توییتر از ++C ، جاوا ، اسکالا و Ruby on Rails در سمت سرور استفاده می کند.

شرکت گوگل نیز از C ، C++ ، Go ، Python ، Java و Node برای بخش سمت سرور خود بهره میبرد. اکنون بیایید به برخی از این زبان ها و نحوه کمک آنها در روند توسعه وب نگاهی بیندازیم.

Html

اکثر صفحات استاتیک یک وب سایت با HTML کدنویسی می شوند. یک صفحه وب معمولاً شامل سرفصل ها، پاراگراف ها، تصاویر و سایر انواع رسانه است. توسعه دهندگان front-end از HTML برای ایجاد طرح و ساختار وب سایت استفاده می کنند. این توسعه دهندگان همچنین از کدهای HTML برای مشخص کردن نحوه ارتباط عناصر مختلف با یکدیگر استفاده می کنند.

جاوا

جاوا معمولاً برای توسعه بازی ها، اپلیکیشن های وب و وب سایت ها استفاده می شود. جاوا یک زبان قابل حمل است، به این معنی که می تواند روی چندین پلتفرم اجرا شود. برای ایجاد یک وب سایت با استفاده از جاوا ، باید از JSP (صفحات سرور جاوا) استفاده کنید. این صفحات به شما امکان می دهد HTML را در فایل های کد جاوا تعبیه کنید ، که به نوبه خود می تواند به شما در ایجاد صفحات پویا کمک کند. گوگل ، فیس بوک ، توییتر و eBay از جاوا استفاده می کنند.

CSS

در توسعه وب، HTML مانند پایه و اساسی برای یک کیک است و البته زبان CSS مانند تزیینات و خامه روی کیک است. پس HTML چارچوب اصلی سایت را ایجاد می کند و CSS برای افزودن استایل، رنگ، پس زمینه و فونت عناصر استفاده می شود.

پایتون

پایتون یکی از ساده ترین زبان های توسعه وب برای ایجاد برنامه های سمت سرور است. اکثر توسعه دهندگان از ترکیبی از Python و JavaScript برای نوشتن برنامه های وب استفاده می کنند. جاوا اسکریپت در قسمت جلویی (مرورگر وب / سمت کلاینت) دانلود می شود و پایتون در سمت سرور اجرا می شود.

پایتون از فریمورک های مختلفی مانند Django ، Flask و Pyramid برای توسعه وب استفاده می کند. این چارچوب ها برای ایجاد و تقویت وب سایت ها استفاده می شود.گوگل ، فیس بوک و Pinterest از پایتون استفاده می کنند.

زبان PHP

PHP به عنوان یک گزینه مناسب برای ایجاد صفحات پویای وب در نظر گرفته می شود. این زبان یک زبان منبع باز است، به این معنی که می توان آن را به راحتی تغییر داد. وب سایت های بزرگ مانند ویکی پدیا از PHP استفاده می کنند. PHP از ابزارها ، چارچوب ها و کتابخانه های بسیار متنوعی برخوردار است و برای ایجاد سریع وب سایت ها گزینه ای مقرون به صرفه است.

زبان ++C

ممکن است ایجاد یک وب سایت با استفاده از ++C عجیب به نظر برسد، اما در واقع می توانید از آن برای نوشتن کد های سمت سرور استفاده کنید. چندین وب سایت از CGI برای اجرای برنامه ها و اسکریپت ها استفاده می کنند. توسعه دهندگان از آن برای دسترسی به کد ++C در سرور استفاده می کنند. توییتر ، گوگل و بینگ از ++C استفاده می کنند.

بهترین زبان برای توسعه وب

اکنون که ما به طور مختصر برخی از زبانهای مورد استفاده در توسعه وب را مورد بحث قرار داده ایم، می توانیم در مورد یکی از آنها که در بالای این لیست قرار دارد صحبت کنیم. بر اساس معیار IEEE ، پایتون برترین زبان توسعه وب در سال ۲۰۲۰ است. رتبه بندی بر اساس نیازها و علایق منحصر به فرد هر برنامه نویس انجام شده است.

IEEE از ۱۱ معیار از هشت منبع مختلف برای رسیدن به رتبه بندی کلی محبوبیت زبان استفاده کرده است. آنها جستجوی Google ،Google Trends ، تعداد بازدیدها در توییتر ، Github ، Stack Overflow و Reddit و سایر موارد را ردیابی کرده اند. پایتون در سال ۱۹۹۰ ساخته شد و با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

این زبان برای ایجاد برنامه های کاربردی وب مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شناخته شده است. پایتون دارای اپلیکیشن های مختلفی از جمله پردازش تصویر و برنامه های طراحی گرافیک، بازی ها، برنامه های سازمانی و تجاری، نمونه سازی اولیه، فریمورک ها و برنامه های وب است. وب سایت هایی که از پایتون استفاده می کنند شامل Facebook ، Microsoft ، Dropbox ، Mozilla ، Netflix و Youtube است.

چرا پایتون بهترین زبان برای توسعه وب است؟

یادگیری آسان

پایتون یک زبان ساده، انعطاف پذیر است که در وقت شما صرفه جویی میکند. بر خلاف جاوا یا ++C، پایتون نیازی به نوشتن کدهای زیاد ندارد. این موضوع به این دلیل است که زبان پایتون بر فضای سفید(خالی) متکی است. پایتون شبیه زبان انگلیسی است، بنابراین یک زبان برنامه نویسی عالی برای مبتدیان برای یادگیری برنامه نویسی است. شما می توانید کارهای پیچیده را در زمان بسیار کوتاه تری بنویسید. 

طیف گسترده ای از کتابخانه ها

پایتون طیف گسترده ای از ابزارها و بسته های کتابخانه ای را ارائه می دهد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد به کد از پیش نوشته شده دسترسی داشته باشند. در دسترس بودن کدهای اسکریپت شده به برنامه نویسان اجازه می دهد زمان کمتری را صرف کد نویسی کنند. پایتون همچنین فریمورک های وب شگفت انگیزی مانند جنگو و فلاسک را ارائه می دهد.

ساختار داده ای کاربر پسند

یکی از ویژگی های جالب پایتون ساختار داده ای توکار آن است که می تواند برای ایجاد ساختارهای داده در زمان اجرا استفاده شود. چهار ساختار داده توکار در پایتون وجود دارد: List ، tuple ، dictionary و set. لیست ها یکی از متنوع ترین ساختارهای داده در پایتون هستند. از آنها می توان برای ذخیره اقلام مختلف داده ناهمگن از جمله اعداد صحیح، رشته ها و … استفاده کرد. 

فریمورک های وب در پایتون

پایتون دارای دو فریمورک محبوب توسعه وب است: Django و Flask.

جنگو

جنگو یک فریمورک وب به زبان پایتون است. این فریمورک یک چارچوب منبع باز ارائه می دهد که توسعه سریع و طراحی تمیز و عملگرا را تشویق می کند. جنگو همچنین مقیاس پذیر است و پشتیبانی قوی جامعه و دسترسی آسان به اسناد را ارائه می دهد.

جنگو می تواند طیف وسیعی از وظایف رایج در توسعه برنامه های وب را انجام دهد، از جمله پیاده سازی نقشه های سایت، احراز هویت کاربران و موارد دیگر. به همین دلایل، جنگو برای وب سایت های با کیفیت بالا مانند Instagram ، Pinterest ، Spotify و National Geographic یک انتخاب محبوب است.

فلاسک

Flask به شما امکان می دهد برنامه های وب خود را با استفاده از پایتون بسازید. به فلاسک میکروفریمورک نیز می گویند، به این معنی که نسبت به فریموک جنگو از ویژگی های کمتری برخوردار است. برخی از محدودیت های فلاسک در زمینه های توسعه موتور قالب وب، احراز هویت حساب و مجوزها است.

نتیجه گیری: یادگیری برنامه نویسی می تواند با پایتون آسان باشد

ما یادگرفیم که توسعه وب فرآیند ایجاد و نگهداری وب سایت است. توسعه وب به طور معمول دارای یک قسمت جلو و یک بخش پشتی است. قسمت جلویی معمولاً با کاربران تعامل دارد و معمولاً به زبان جاوا اسکریپت نوشته می شود. Back-end مربوط به بخش سمت سرور است که در آن تعامل با پایگاه داده انجام می شود.

کد موجود در سمت سرور را می توان به زبان های مختلف از جمله C++ ،CSS ، جاوا ، پایتون ، Node ، PHP و… نوشت. از میان انواع زبان های موجود، پایتون یکی از محبوب ترین گزینه ها برای توسعه دهندگان وب محسوب می شود. دلیل این امر این است که یادگیری آن برای مبتدیان آسان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.