اذر سورس بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی در سال 2020 - اذر سورس

داشتن ابزار مناسب برای کار مهم است و مهمترین ابزار برای یک برنامه نویس رایانه آنها است. با پیشرفت بهتر و جمع و جورتر شدن فناوری رایانه، بسیاری از برنامه نویسان از رایانه های دسکتاپ سخت به لپ تاپ های قابل حمل و شیک متمایل شده اند.

در این مقاله ، ما قصد داریم به بررسی سه مورد از بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۱ بپردازیم. همچنین در صورتی که موارد زیر بیش از بودجه شما باشد، سه مورد از بهترین بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت برای برنامه نویسی را بررسی خواهیم کرد. چه شما یک برنامه نویس حرفه ای باشید و چه یک برنامه نویس  تازه کار، لپتاپ هایی که در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد برای شما مناسب است.

laptop

فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید

از آنجا که ما به دنبال یک لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی هستیم، به چیزی سریع ، قدرتمند ، قابل اعتماد و ارگونومیک نیاز داریم. عمر باتری نیز مهم است. قیمت نیز یک عامل مهم خواهد بود، اگرچه ما فقط قیمت تولید کننده را در زمان نگارش این مقاله ذکر می کنیم، اما ممکن است بتوانید از فروشنده دیگر قیمت به صرفه تری را بدست آورید.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشت این است که برنامه نویسی یک موضوع بسیار گسترده است و برنامه نویسان در زمینه های مختلف نیازهای متفاوتی خواهند داشت. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید با داده های بزرگ یا هوش مصنوعی کار کنید ، احتمالاً به قدرت پردازشی بسیار بیشتری نسبت به کسی که روی کدهای کم حجم داده کار می کند ، نیاز دارید.

۳ لپ تاپ برتر برای برنامه نویسی در سال ۲۰۲۱

در اینجا لیستی از بهترین لپ تاپ ها برای کدنویسی وجود دارد :

  • Microsoft Surface Pro X
  • Apple MacBook Air
  • HP Spectre x360 15T

ما همچنین تعداد بیشتری از لپ تاپ ها، از جمله بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت برای برنامه نویسی را در این مقاله پوشش میدهیم.

لپتاپ Microsoft Surface Pro X

Surface Pro X در واقع یک لپ تاپ نیست، یک تبلت است که مانند یک لپ تاپ فکر می کند. در حالی که با یک صفحه کلید بسیار زیبا کار می کند، می توان آن را در حال حرکت و استفاده از صفحه لمسی ۱۳ اینچی یا قلم آن استفاده کرد.

این رایانه همچنین دارای اتصال LTE است، به این معنی که می توانید به هر جایی که قصد استفاده از Surface بسیار قابل حمل خود را دارید ، به اینترنت بی سیم متصل شوید تا اینترنت داشته باشید. این رایانه فوق العاده نازک و سبک است و دارای ضخامت ۷٫۳ میلی متر است.

از نظر فنی ، تراکم پیکسلی صفحه نمایش بالا است. اگرچه تنها ۱۳ اینچ است، وضوح تصویر ۲۸۸۰ × ۱۹۲۰ دارد. مجهز به پردازنده جدید SQ1 مایکروسافت، نسخه Qualcomm Snapdragon 8cx و ۸-۱۶ گیگابایت رم است که باعث می شود برای دستگاهی با اندازه آن بسیار سریع باشد.

از لحاظ موارد منفی، باید بگوییم که فضای ذخیره سازی آن بسیار کوچک است، البته دارای طیف وسیعی از اندازه های ذخیره سازی از ۱۲۸ گیگابایت تا ۵۱۲ گیگابایت SSD است. عمر باتری برای کاربران حرفه ای شگفت انگیز نیست، فقط در صورت استفاده از هر نوع برنامه سنگین، حدود هفت ساعت به شما کار میدهد.

همچنین در حال حاضر برخی از مشکلات سازگاری با برنامه های ۶۴ بیتی x86 (مانند مجموعه adobe) وجود دارد ، بنابراین اگر قصد استفاده از آنها را دارید ممکن است این گزینه مناسب شما نباشد. قیمت این لپ تاپ/تبلت از ۹۹۹ دلار آغاز میشود ، اما اگر به بیش از ۱۲۸ گیگابایت فضا نیاز دارید، این قیمت تقریباً دو برابر می شود.

لپ تاپ Apple MacBook Air 

Macbook Air برای حرفه ای ها طراحی شده است. این رایانه یک لپ تاپ سبک وزن مناسب است که عملکرد قابل اعتمادی دارد. دارای صفحه نمایش ۱۳ اینچی IPS با وضوح تصویر ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ است. این شرکت محصول اپل است و طبق معمول این دستگاه مانند محصولات دیگر این شرکت به گونه ای طراحی شده اند که از سخت افزاری که دارند نهایت استفاده را ببرند و بسیار بهتر از آنچه که از مشخصاتشان دلالت دارد کار کنند.

گفتنی است ، جدیدترین مک بوک دارای حافظه SSD از ۱۲۴ گیگابایت تا ۱ ترابایت، ۸ گیگابایت حافظه و پردازنده دو هسته ای اینتل Core i5 است. باتری این دستگاه واقعا خوب است و می تواند یک فیلم ۱۰۸۰p پیوسته را برای نزدیک به ۱۰ ساعت اجرا کند. یکی از ویژگی های جذاب در لپتاپ ها فرم و وزن آنها است.صفحه کلید این لپ تاپ تنها ۱۵ میلی متر ضخامت دارد و وزن آن تنها ۲٫۷۵ پوند است. نگهداری و استفاده از این لپ تاپ ها و حمل و نقل آنها آسان است.

یک نکته مهم دیگر در مورد این دستگاه که آن را متمایز میکند سیستم عامل است. Macbook Air که در لیست ما منحصر به فرد است ، به جای سیستم عامل Windows دارای macOS است. باید توجه داشت که macOS برنامه های سازگار کمتری نسبت به ویندوز دارد.

اگر قصد خرید Macbook دارید ، مطمئن شوید نرم افزاری که قصد استفاده از آن را دارید در macOS اجرا شود، یا جایگزین کافی وجود دارد. برچسب قیمت جدیدترین لپ تاپ اپل از ۱۰۹۹ دلار تا ۱۲۹۹ دلار متغیر است که با توجه به سن و سال مک بوک ها چندان زیاد نیست.

لپ تاپ HP Spectre x360 15T

در حالی که این مدعی به اندازه رقبای خود سبک یا قابل حمل نیست، جز لپ تاپ های قدرتمند قرار میگیرد. گزینه های فوق العاده برای صفحه نمایش ۱۵ اینچی یعنی ۴k ، پردازنده فوق العاده نسل ۹ اینتل Core i7 با ۶ هسته و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 توکار، همه اینها از آن یک هیولای قدرتمند ساخته است.

این لپ تاپی است که برای کاربران قدرتمند ساخته شده است و دارای صفحه نمایش با کیفیتی است. اگر قصد برنامه نویسی برای توسعه بازی را دارید ، این لپتاپ یک انتخاب فوق العاده خواهد بود. مشخصات اضافی شامل ۱۶ گیگابایت حافظه رم و درایو حالت جامد ۱ ترابایتی NVMe است. در نتیجه HP Spectre x360 15T یک لپ تاپ قدرتمند است که با بسیاری از رایانه های دسکتاپ میان رده رقابت می کند و بدون شک جایگزین بهتری برای Apple Macbook Pro است.

باتری این لپ تاپ ، به طرز شگفت آوری، اکثر لپ تاپ های هم رده خود را پشت سر گذاشته و در حین تماشای فیلم HD حدود ۷ ساعت دوام می آورد. این دستگاه کمی بزرگتر از سایر گزینه ها است، ضخامت آن حدود ۲۰ میلی متر و وزن آن ۵ پوند است. این نیز گرانترین گزینه ما در حدود ۱۸۰۰ دلار (بسته به محل زندگی شما در جهان) است، اما انواع ارزان تر از همان لپ تاپ توسط HP ارائه می شود.

بهترین لپ تاپ های ارزان برای برنامه نویسی

شاید قیمت های بالا کمی زیاد به نظر برسد، به خصوص اگر شما تازه برنامه نویسی را شروع کرده اید. بسیاری از زبانها و پروژه ها به قدرت زیادی احتیاج ندارند، به ویژه در زمینه هایی مانند توسعه وب که بار آن می تواند بسیار سبک تر از توسعه یادگیری ماشین باشد.

این سه لپ تاپ گزینه های ارزان قیمت عالی برای برنامه نویسان هستند:

  • ASUS Chromebook Flip
  • ASUS Aspire 5
  • Lenovo Thinkpad X270

لپ تاپ ASUS Chromebook Flip

این لپتاپ یک Chromebook است. اگر با اینگونه رایانه ها آشنایی ندارید، بهتر است بدانید اینها لپ تاپ های ارزان قیمتی هستند که برای اجرای در کروم ساخته شده اند. در واقع این رایانه، روی ChromeOS اجرا می شود که کمی بیشتر از یک مرورگر وب و یک سیستم فایل است.

خبر خوب این است که امروزه تقریباً می توانید هر کاری را از طریق مرورگر وب انجام دهید، از جمله برنامه نویسی. اکثر Chromebook ها فقط ۶۴ گیگابایت حافظه SSD دارند، البته خوب به دلیل ارزان تر بودن آنهاست. Chromebook ها معمولاً فقط دارای یک پردازنده دو هسته ای هستند. نظر ASUS در مورد Chromebook ها هیچ تفاوتی ندارد: کوچک، سبک، با طراحی خوب. برای چنین رایانه ای باید ۵۰۰ دلار هزینه کنید.

لپ تاپ ASUS Aspire 5

اگر به نصب خانگی ویندوز ۱۰ احتیاج دارید ، ASUS دوباره پشت شما خواهد بود. هزینه Aspire 5 تقریباً مشابه Chromebook است، کمی بیش از ۵۵۰ دلار. با این حال، پردازنده Core i5 اینتل ، ۸ گیگابایت حافظه و ۵۱۲ گیگابایت SSD ارائه می دهد. البته این رایانه به اندازه سه مورد فوق سریع یا پر زرق و برق نخواهد بود، اما برای کارهای اساسی کاملاً مناسب است.

لپ تاپ Lenovo Thinkpad X270

من اولین کسی هستم که اعتراف می کنم Thinkpads زیباترین لپ تاپ های موجود نیستند. با این حال ، آنها به سخت گیری معروف هستند. Thinkpads لپ تاپ هایی هستند که دوام دارند. این لپ تاپ با پردازنده Intel i5 ، حافظه ۸ گیگابایتی و SSD 256 گیگابایت بین دو گزینه ارزان دیگر قرار می گیرد. با این حال ، قیمت آن از ۴۲۹ دلار در زمان نوشتن ارزان تر از هر دو لپ تاپ بالایی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.