اذر سورس راهنمایی برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فول استک در 2021 - اذر سورس

تطبیق پذیری حرفه ای بهترین اصطلاحی است که می تواند حرفه توسعه دهندگان Full-Stack را به طور دقیق توصیف کند. توسعه دهندگان فول استک با تجربه در توسعه وب و توسعه اپلیکیشن های حرفه ای، بسیار با استعداد بوده و تقریبا از همه چیز سردر می آورند، بسیاری از شرکت ها مایل به استخدام آنها هستند.

از زمان ظهور عصر دیجیتال، تعداد بیشتری از شرکت ها و سازمان ها از طریق وب سایت های خود حضور آنلاین منحصر به فرد خود را به وجود آورده اند. به طور طبیعی، توسعه وب نیز دائماً در حال رشد است و تقاضا برای توسعه دهندگان فول استک و مجرب به طور قابل توجهی در حال افزایش است.

stack_developer

توسعه دهنده Full Stack  چیست؟

توسعه دهنده فول استک یک توسعه دهنده تمام عیار است که در هر دو طرف توسعه وب سایت مهارت دارد: در قسمت front-end و back-end. قسمت جلویی یا front-end یک سایت به بخشی از سایت اشاره دارد که کاربران میتوانند آن را مشاهده کنند، در واقع این بخش به همه عناصر وب یا برنامه تلفن همراه اشاره می کند که کاربران مستقیماً با آنها ارتباط برقرار می کنند.

در مقابل بخش back-end به سرور، برنامه و پایگاه داده اشاره می کند که برای ارائه اطلاعات و برآوردن نیازهای کاربر با هم کار می کنند. توسعه دهندگان Front-end، رابط کاربری وب سایت را ایجاد و بهینه می کنند و مطمئن می شوند که عناصر در همه دستگاه ها عالی به نظر می رسند: تلفن های هوشمند، تبلت ها و رایانه های دستکتاپ. آنها از زبان های برنامه نویسی مانند HTML ،CSS و JavaScript برای ایجاد وب سایت های زیبا استفاده می کنند.

از سوی دیگر، توسعه دهندگان back-end نیاز به نوشتن و نگهداری کدی دارند که پایگاه های داده، سرورها و برنامه های اختصاصی را مدیریت می کند. توسعه دهندگان سمت سرور مسئول ایجاد راه هایی برای انتقال اطلاعات به کاربرانی هستند که از رابط وب سایت استفاده می کنند.

در اینجاست که نقش توسعه دهندگان فول استک پیش از پیش برای ما روشن میشود. فول استک هم به قسمت سمت مشتری و هم به قسمت سمت سرور برنامه اشاره دارد. همانطور که انتظار میرود، این نوع توسعه دهندگان در هر دو سمت میتوانند کار کنند.

۸ مرحله برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فول استک

آیا شما از علاقه مندان به برنامه نویسی هستید یا رویای این را دارید که به عنوان توسعه دهنده کار کنید؟ برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده موفق فول استک، چه چیزی لازم است؟ چقدر باید به جمع آوری دانش و مهارت بپردازید؟ در اینجا یک راهنمای هشت مرحله ای آورده شده است که به شما کمک میکند به یک توسعه دهنده فول استک تبدیل شوید.

مرحله شماره ۱: سطح تجربه فعلی خود را درک کنید

آگاهی از تجربه و سطح تحصیلات فعلی به شما کمک می کند تا به یک توسعه دهنده فول استک وب تبدیل شوید. اگر سابقه فنی پیشرفته ای دارید، این روند برای شما راحت تر خواهد بود. اگر در حال حاضر با بسیاری از مسائل فنی کدنویسی آشنایی دارید، سفر شما حتی ساده تر خواهد بود.

با این حال، اگر دانش برنامه نویسی ندارید و هرگز تجربه توسعه عملی پروژه ای را نداشته اید، چیزهای زیادی برای یادگیری خواهید داشت. حتی اگر اصول برنامه نویسی را می دانید، تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فول استک نیاز به کار سخت و صبر زیاد دارد. بهتر بررسی کنید که در مرحله شروع در کدام نقطه ایستاده اید تا ببینید سفر خود را از کجا باید شروع می کنید.

گام شماره ۲: هدف نهایی خود را تعیین کنید

پس از تسلط بر مهارت های یک توسعه دهنده فو استک، قصد دارید چه کاری انجام دهید؟ می توانید در یک شرکت استخدام شوید، به عنوان یک فریلنسر کار کنید، مشاور سازمانهای دیگر باشید یا برنامه های خود را توسعه دهید. نگران ایده ایجاد نرم افزار و افزونه های خود نباشید زیرا این مورد می تواند یک هدف بسیار مفید باشد. در هر مسیری که تصمیم بگیرید، ضروری است که آن را از ابتدا انتخاب کنید و همچنین فن آوری ها و ابزارهای مناسب را برای کمک به خود انتخاب کنید.

گام شماره ۳: فناوری های Front-End را بیاموزید

HTML و CSS

HTML و CSS بلوک های سازنده اینترنت هستند. صرف نظر از زبان سمت سرور یا چارچوبی که استفاده می کنید، همیشه برای توسعه اولیه به HTML و CSS احتیاج دارید. HTML به مرورگر نحوه نمایش محتوای صفحه وب را نشان میدهد و CSS نحوه استایل دهی صفحه را مشخص می کند.

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن است که می توانید از آن برای دو بخش جلویی و پشتی استفاده کنید تا بتوانید برنامه های فول استک را با آن بسازید. با جاوا اسکریپت، می توانید محتوای پویای وب سایت و صفحات تعاملی را برای همه دستگاه ها ایجاد کنید.

Angular.js

Angular.js یک فریمورک جاوا اسکریپت است که توسط گوگل توسعه یافته است. این فریمورک قدرتمند از زبان TypeScript استفاده می کند و به شما امکان می دهد برنامه را به صورت کامپوننت محور طراحی کنید.

React

React یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که توسط مهندس فیس بوک توسعه یافته است. React مبتنی بر کامپوننت است، بنابراین به جای کار بر روی یک برنامه کامل وب، کامپوننت هایی را ایجاد می کنید که بعداً آنها را برای ایجاد برنامه خود به هم متصل میکنید.

بوت استرپ

Bootstrap یک کتابخانه توسعه وب متن باز است که دارای کامپوننت های ناوبری، تایپوگرافی، دکمه ها و موارد دیگر است. همچنین طیف گسترده ای از فونت ها، رنگ ها و طرح بندی را ارائه می دهد. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از Bootstrap این است که ظاهر یکنواختی از همه عناصر در همه مرورگرها به دست می آورید.

Foundation

Foundation یک فریمورک CSS متن باز است که برای ایجاد رابط های کاربری واکنش گرا استفاده می شود. این فریمورک کاملاً قابل پیکربندی است. بعلاوه، سورس های زیادی مانند قطعات کد و قالب های HTML به همراه دارد.

مرحله شماره ۴: فناوری ها و ابزارهای Back-End را بیاموزید

PHP

PHP یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که می تواند در کدهای HTML تعبیه شود. کد PHP بر روی سرور اجرا می شود و HTML تولید می کند و سپس به کلاینت ارسال می شود. یادگیری این زبان بسیار آسان است و به شما امکان می دهد داده ها را برای ایجاد خروجی جمع آوری، پردازش و استفاده کنید.

SQL

SQL مخفف Structured Query Language است، این زبان برای ارتباط با پایگاه داده ها و به طور خاص بازیابی اطلاعات از پایگاه داده ها استفاده می شود. اکثر شرکت ها داده های خود را در پایگاه های داده مبتنی بر SQL ذخیره می کنند ، بنابراین این زبان برای یادگیری مفید است.

پایگاه های داده

پایگاه های داده مجموعه ای سازمان یافته از داده ها هستند که به راحتی قابل دسترس، قابل مدیریت و قابل به روز رسانی هستند. وب سایت ها برای ذخیره داده ها به پایگاه های داده نیاز دارند، بنابراین توسعه دهندگان فول استک باید نحوه تعامل با پایگاه داده ها را بدانند. برخی از مشهورترین پایگاه های داده مورد استفاده مهندسان فول استک MySQL ، MongoDB ، Oracle و SQLServer هستند.

جاوا

جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. از این برنامه برای ساخت برنامه های سریع، ایمن و قابل اعتماد استفاده می شود، بنابراین در شرکت ها و استارتاپ ها به طور گسترده ای رواج دارد. جاوا مبتنی بر کلاس و شی گرا است و می تواند در همه سیستم عامل ها اجرا شود.

پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی مفسری و شی گرا است که برای توسعه برنامه های پیچیده استفاده می شود. این زبان دارای ساختار داده ای سطح بالا، اتصالات پویا و بسیاری ویژگی های دیگر است. اگر به هر زبان برنامه نویسی دیگری مسلط هستید، خیلی سریع پایتون را یاد میگیرید.

جنگو

جنگو یک فریمورک مبتنی بر پایتون است که می توانید از آن برای ساخت سریع برنامه های وب با کدنویسی کمتری استفاده کنید. این فریمورک یکی از امن ترین چارچوب ها است زیرا دارای حفاظت توکار برای هک های رایج در مورد وب سایت است.

مرحله شماره ۵: مهارتهای اولیه طراحی وب را بیاموزید

از آنجا که توسعه دهندگان فول استک همچنین مسئول سمت مشتری هستند، باید مهارت های اولیه طراحی وب را داشته باشند. دانستن جنبه های مهم طراحی رابط کاربری برای ایجاد یک وب سایت جذاب و بصری ضروری است.

یک وب سایت با طراحی خوب و واکنش گرا بسیار بیشتر از یک وب سایت با رابط کاربری ضعیف، ترافیک به خود جلب می کند. بنابراین، توسعه دهندگان فول استک باید اصول اولیه طراحی وب، از جمله UI و UX، نمونه سازی اولیه، مقیاس پذیری و غیره را درک کنند.

مرحله شماره ۶: روی مهارت های نرم خود کار کنید

علاوه بر مهارت های فنی مورد نیاز که هر توسعه دهنده وب فو استک باید از آن برخوردار باشد، برخی از مهارت های نرم نیز وجود دارند که به همان اندازه مهم هستند. شما باید بین دانش فنی و مهارتهای نرم تعادل کامل ایجاد کنید.

برخی از مهمترین مهارتهای نرم افزاری که یک توسعه دهنده فول استک وب باید داشته باشد، تفکر تحلیلی، مدیریت زمان، تفکر انتقادی، تشنگی برای دانش، توجه به جزئیات ، دید خلاقانه و صبر است.

مرحله شماره ۷: شروع به ساخت نمونه کارها کنید

داشتن وب سایت نمونه کار، برای توسعه وب، ساده ترین راه برای نمایش پروژه های خود و متقاعد کردن کارفرمایان بالقوه است که شما یک توسعه دهنده با تجربه و خلاق فول استک هستید. این کار همچنین به کارفرمایان نشان می دهد که حرفه خود را جدی گرفته و به کارهایی که تاکنون انجام داده اید افتخار می کنید.

در صورت امکان، کد خود را در مخازن عمومی GitHub منتشر کنید. علاوه بر پروژه های حرفه ای، ما همچنین شما را تشویق می کنیم که برخی از پروژه های توسعه شخصی وب خود را نیز به مجموعه نمونه کار خود اضافه کنید. اگر هیچ کدام را ندارید، می توانید با ایجاد یک افزونه شروع کنید و سپس به سمت برنامه های تک صفحه ای بروید.

مرحله شماره ۸: جستجوی شغل

هنگامی که وب سایت های نمونه کار را ایجاد کردید، وقت آن است که به دنبال کار باشید. در حالی که این می تواند کمی ترسناک باشد، یک رزومه قوی و مجموعه ای از نمونه کارها میتواند مسیر را برای شما کوتاه تر کند.

اطمینان حاصل کنید که اهداف شغلی خود را از قبل تعیین کرده اید، در مورد بازار کار تحقیق کنید، رزومه توسعه دهنده فول استک وب خود را آماده کنید. به دنبال پیشنهادات شغلی توسعه دهندگان فول استک فقط در اینترنت نباشید. همچنین می توانید با شرکت هایی که مایل هستید در آنها کار کنید یا در نمایشگاه های شغلی حضور داشته باشید تماس بگیرید.

صحبت پایانی

توسعه فول استک حرفه ای کاملاً رضایت بخش با افزایش فرصت های شغلی و چالش های بزرگتر از سایر مشاغل توسعه وب است. مسئولیت های بالاتر، اما پاداش های بزرگتر.  امیدواریم که شما در حال حاضر یک ایده واضح از مفهوم توسعه دهندگان فول استک داشته باشید و یا بدانید برای رسیدن به آنجا باید چه کار کنید.

اگر از جایی که ایستاده اید به نظر می رسد راه طولانی در پیش دارید، دلسرد نشوید. سعی کنید هر چالشی را به عنوان یک چالش جداگانه حل کنید، در این صورت آنقدر ها هم که فکر میکنید دشوار نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 285 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 18 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.