اذر سورس پایتون برای چه مواردی استفاده می شود؟ استفاده های رایج از پایتون - اذر سورس

پایتون برای چه مواردی استفاده می شود؟ پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی است، بنابراین می توان از آن برای بسیاری از موارد استفاده کرد. پایتون برای توسعه وب، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، سیستم عامل ها، توسعه برنامه های تلفن همراه و بازی های ویدئویی استفاده می شود.

پایتون به عنوان جانشین زبان برنامه نویسی ABC ، ​​یک زبان سطح بالا و دارای انوع پویا است که توسط Guido Van Rossum در اوایل دهه ۱۹۸۰ توسعه یافت. در طول این سال ها زبان پایتون به محبوب ترین زبان در صنعت فناوری تبدیل شده است و از آن در حوزه های مختلف استفاده می شود.

pythonlan

این زبان در اوایل دهه ۲۰۰۰ با معرفی پایتون ۲٫۰ به شکل مدرن خود در آمد. اما اصول عملیاتی اولیه آن ثابت است. کدهای پایتون از پارادایم “شی گرا” استفاده می کند ، که آن را برای نوشتن پروژه های بزرگ و برنامه های کوچکتر ایده آل می کند.

پایتون یک زبان برنامه نویسی نسبتاً آسان برای یادگیری است و از ساختار سازمان یافته ای پیروی می کند. این زبان همراه با همه منظوره بودن و نحو ساده ،به یک زبان برنامه نویسی فوق العاده برای انواع پروژه ها تبدیل شده است. در این مقاله ، ما به محبوب ترین کاربردهای پایتون می پردازیم و در مورد اینکه چرا این زبان برای همه مناسب است بحث می کنیم.

پایتون برای چه مواردی استفاده می شود؟

توسعه وب

پایتون برای پروژه های پیچیده توسعه وب مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا انعطاف پذیری آن امکان ایجاد ابزارهای پیچیده وب را با سهولت نسبی ممکن می سازد. HTML و جاوا اسکریپت زبان های اصلی برای ایجاد قسمت جلویی یک برنامه هستند.

اما می توانید از چارچوب های وب مبتنی بر پایتون مانند Django برای هموار کردن روند مدیریت عملکرد سمت سرور استفاده کنید. وب سایت ها و پلتفرم های غول پیکری مانند YouTube و Google برای زیرساخت های حیاتی خود به پایتون متکی هستند. این امر شهرت آن را به عنوان یک جزء محکم در جعبه ابزار توسعه دهندگان وب افزایش داده است.

سیستم های عامل

درست شنیده اید، پایتون آنقدر قوی است که می توان از آن برای ساختن کل سیستم عامل ها استفاده کرد. طراحی شی گرای این زبان برنامه نویسی، مدیریت پروژه های بزرگ را آسان می کند. بنابراین ، کاملاً منطقی است که کاری را انجام دهید که با پایتون دلهره آور باشد.

اگرچه ایجاد یک سیستم عامل عموماً یک کار محبوب در پایتون نیست ، اما ما فکر کردیم ذکر آن به اندازه کافی جالب است. موقع صحبت از سیستم عامل ها، پایتون تقریباً با همه آنها سازگار است! این بدان معناست که می توانید برنامه های بومی را برای رایانه های Windows و Mac بسازید. از نظر توسعه نرم افزار ، این یک رویا است که به حقیقت تبدیل شده است.

برنامه های دسکتاپ

همانطور که در بالا ذکر شد، پایتون یک انتخاب عالی برای برنامه های دسکتاپ با رابط گرافیک کاربری است. کتابخانه های استاندارد پایتون شامل ابزارهایی برای کار سریع روی برنامه های دسکتاپ GUI ساده است. اما شما همچنین می توانید از ابتدا تا انتها آن را با پایتون کدنویسی کنید.

برنامه های محبوب مانند Dropbox و BitTorrent بیشتر در پایتون نوشته می شوند، بنابراین این زبان ثابت شده برای این دسته از مهندسی نرم افزار است. شما می توانید چیزی بزرگ و پیچیده مانند Dropbox را با یک زبان واحد بسازید. این بدان معناست که بسیاری از ناامیدی ها از روند توسعه حذف می شوند.

فین تک یا فناوری مالی

پایتون به دلیل کاربردهای بالقوه خود در قلمرو فین تک، به طور فزاینده ای محبوب است. دلیل این محبوبیت مفید بودن پایتون در برنامه هایی مانند تنظیم داده، تجزیه و تحلیل، مدیریت ریسک و مشکلات نرخ کمی است.

علاوه بر این، تعداد زیادی ابزار پایتون وجود دارد که آن را به زبان مناسب برای فناوری های fintech و سایر برنامه های مالی تبدیل می کند. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است:

  • NumPy
  • SciPy
  • Pandas
  • Scikit-learn
  • Cython
  • PyTables

با پیشرفت فین تک، می توانید انتظار داشته باشید که پایتون دارای ویژگی برجسته ای باشد. در واقع ، در حال حاضر تعداد زیادی شرکت فین تک وجود دارد که از پایتون در پشته فناوری خود استفاده میکنند. در اینجا فقط چند نمونه از برجسته ترین شرکت های فناوری که پایتون را پذیرفته اند آورده شده است:

  • Zopa
  • Vyze
  • Venmo
  • Bank of America

برنامه های تلفن همراه

پایتون برای بسیاری از توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه مناسب است(به همان اندازه ای که در سیستم عامل های دسکتاپ در iOS و Android مفید است) یک لیست طولانی از برنامه های تلفن همراه ساخته شده با استفاده از پایتون وجود دارد و هر روز طولانی تر می شود. برنامه های محبوب مانند Instagram عمدتا با پایتون نوشته می شوند، بنابراین واضح است که این زبان یک راه عالی برای شروع توسعه تلفن همراه است.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این روزها به کلمات کلیدی تبدیل شده اند، اما حقیقت این است که همه چیز به الگوریتم ها، کد و منطق برمی گردد. با توجه به گستردگی و قدرت پایتون، جای تعجب نیست که برخی از ابزارهای واقعا در سطح جهانی برای ایجاد رفتارهای هوشمند در پایتون به وجود آمده است.

مسلماً مشهورترین کتابخانه یادگیری ماشین در همه جا ، Scikit-Learn است. از روی تجربه ، Sklearn فرایند ساخت همه چیز را از مدل های رگرسیونی گرفته تا … ساده تر می کند.اگر شبکه های عصبی مشکل شما هستند ، همیشه TensorFlow در پایتون وجود دارد. با افزودن API جدید Keras ، ساختن یک شبکه عصبی پیشرفته آسان تر از همیشه است.

علم داده

اگر تجزیه و تحلیل مستقیم داده ها را انجام دهید ، یافتن مجموعه ای بهتر از ابزارهایی که در پایتون وجود دارد، بسیار سخت است. کتابخانه Pandas یکی از مواردی است که برای علوم داده ساخته شده است. اگر Pandas برای شما سریع نیست، اکثر عملیات برداری اصلی می تواند با NumPy انجام شود. Numpy همچنین توانایی انجام جبر خطی، محاسبات علمی و تعداد زیادی از کارهای بسیار فنی دیگر را ارائه می دهد.

کسب و کار و استارتاپ ها

پایتون همچنین در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب در زمینه فناوری بسیاری از استارتاپ های برجسته و رو به رشد است. چرا؟ یادگیری پایتون فوق العاده ساده است و مقیاس بندی آن را در کل یک شرکت آسان می کند. قواعد نوشتاری ساده کد پایتون چیزی است که به آن سادگی نسبی می بخشد. مدت زمان لازم برای یادگیری کد نویسی پایتون در مقایسه با سایر زبانهای رایج مانند سی شارپ بسیار کمتر است.

چرا پایتون عالی است

اگر به یادگیری برنامه نویسی علاقه دارید، پایتون یک انتخاب عالی است. معمولاً بهتر است با زبان های کد نویسی ساده تر شروع کنید و گزینه ای بهتر از پایتون در این زمینه وجود ندارد. سادگی پایتون باعث شده است که برای طیف گسترده ای از پروژه ها، از برنامه های وب ساده تا کل سیستم عامل ها، یک انتخاب عالی باشد. منابع آنلاین زیادی برای یادگیری پایتون وجود دارد که بسیاری از آنها رایگان یا نسبتاً ارزان هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.