اذر سورس چرا انجام طراحی واکنش گرای وب امری ضروری است؟ - اذر سورس

هر وب سایت دارای اهداف متفاوتی است و بنابراین به ویژگی های خاصی نیاز دارد. از آنجا که هدف وب سایت ها متفاوت است، الزامات طراحی آنها نیز متفاوت است. به عنوان مثال، وب سایت یک شرکت حقوقی دارای ویژگی های یک وب سایت تجارت الکترونیک نخواهد بود، زیرا اهداف آنها متفاوت است و این بر طراحی آنها تأثیر می گذارد. علیرغم ویژگی های خاص و الزامات طراحی، یک چیز مسلم است: همه وب سایت ها باید دارای طراحی واکنش گرای وب بوده و برای موبایل مناسب باشند.

responsive

ایجاد نسخه های متفاوتی از یک وب سایت خاص برای هر رزولوشن صفحه نه تنها آسان نیست، بلکه چالش برانگیز است. با این وجود، اگر یک وب سایت برای همه دستگاه ها بهینه نشده باشد، خطر از دست دادن بازدیدکنندگان را دارید.

شما باید مطمئن شوید که طراحی وب سایت شما در تبلت ها، تلفن های هوشمند، رایانه های دسکتاپ و سایر موارد به درستی نمایش داده میشود. همچنین، به خاطر داشته باشید که مردم اغلب از دستگاه های مختلفی برای پیشرفت در روند خرید خود استفاده می کنند.

افزایش چشمگیر استفاده از تلفن های هوشمند در سطح جهان، طراحی وب سایت واکنش گرا را به یک ضرورت تبدیل کرده است. قبل از توضیح بیشتر در مورد واکشن گرایی طراحی وب، بیایید ابتدا بفهمیم که طراحی واکنش گرای وب چیست؟

طراحی واکنش گرای وب چیست؟

طراحی واکنش گرای وب به ظرفیت یک وب سایت برای تغییر ویژگی های آن به طور مناسب برای صفحه نمایش هر دستگاه تلفن همراه اشاره دارد. متن نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش این دستگاه ها باید به راحتی قابل خواندن باشد، همه تصاویر باید با کیفیت بالا باشند و طراحی آن به همان خوبی که در صفحه کامپیوتر دسکتاپ هست باید به نظر برسد.

اما چرا طراحی واکنش گرای وب ضروری است؟ زیرا مشاغل آنلاین را مرتبط نگه می دارد و به آنها کمک می کند تا تجربه کاربری عالی را در اختیار بازدیدکنندگان وب سایت قرار دهند.

چه بخواهید و چه نخواهید، بازدیدکنندگان سایت هنگام جستجوی یک شرکت در اینترنت، یک فروشگاه آنلاین را با طراحی خوب می شناسند و حتی تقاضا می کنند. به همین دلیل، مشاغل در حال رشد اکنون اهمیت طراحی وب سایت واکنش گرا را می دانند. لیست کاملی از مزایای طراحی واکنش گرای وب برای کسب و کار شما در زیر آمده است:

تجربه کاربری با کیفیت

هدف یک وب سایت تجاری باید این باشد که به عنوان یک ابزار بازاریابی دیجیتال کار کند. طراحان خوب وب نیاز دارند تا وب سایت های خود تا آنجا که ممکن است بدون زحمت و با تجربه ای عالی در اختیار کاربران قرار دهند. عدم دستیابی به این استراتژی می تواند به عملکرد مخاطبین هدف شما آسیب برساند. طراحی واکنش گرا باعث می شود همکاری کاربر با وب سایت بسیار مدیریت پذیرتر، کارآمدتر و در نتیجه برای شرکت شما رونق بیشتری داشته باشد.

تجزیه و تحلیل انعطاف پذیرتر و ساده تر وب سایت

برای انجام انتخاب های آگاهانه در مورد نحوه مدرن سازی وب سایت خود، باید بدانید که کاربران چگونه با وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند. هنگامی که برای دستگاه های مختلف نسخه ای از سایت را طراحی کرده اید ، باعث میشود که بتوانید تجزیه و تحلیل بهتری از میزان ترافیک خود از مسیرهای مختلف داشته باشید.

کارآیی مدیریت

اکثر مشاغل، به ویژه مشاغل کوچکتر، فرصت های زیادی برای تجدید یا بازیابی ظاهر وب سایت خود ندارند. طراحی واکنش گرا میتواند توسط کتابخانه هایی مانند بوت استرپ در کمترین زمان ممکن انجام شود، در نتیجه میتوانید در وقت و هزینه صرفه جویی داشته باشید. 

افزایش ترافیک و فروش

مردم امروزه می توانند تقریباً برای انجام هرگونه وظیفه آنلاین، با تلفن های همراه خود را در هر مکانی کار کنند. طبق تحقیقات انجام شده، ترافیک تلفن همراه ۵۲٫۶ درصد از کل ترافیک جهانی وب را افزایش می دهد و بیش از ۴۰ درصد از فعالیت های آنلاین در حال حاضر با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود.

بسیاری از شرکت ها و فروشگاه ها حتی اینترنت Wi-Fi در فروشگاه را برای مشتریان خود فعال میکنند. داشتن یک وب سایت ریسپانسیو به شما این امکان را می دهد تا مخاطبان گسترده تری را داشته و معاملات و فروش آنلاین خود را افزایش دهید.

بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو

به احتمال زیاد سایت هایی که قرار نیست با موبایل سازگار باشند با اعلانی در نتایج جستجوی تلفن همراه رو به رو هستند یا هنگام کاوش در تلفن همراه رتبه آنها کاهش می یابد. گوگل در سال های اخیر به این موضوع اهتمام خاصی داشته است و تقریبا همه وب سایت هایی که از این قابلیت برخوردار نیستند متضرر خواهند شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 18 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.