اذر سورس چطور نرم افزار ویژوال استادیو را یاد بگیریم؟ - اذر سورس

آیا به توسعه وب، به ویژه استفاده از بسترهای توسعه محبوب مانند .NET و ASP.NET و زبان هایی مانند #C و ++C علاقه دارید؟ اگر تجربه برنامه نویسی دارید و می خواهید از ویژگی های توسعه پیشرفته تری نسبت به ویرایشگرای استاندارد استفاده کنید، از Visual Studio مایکروسافت به عنوان محیط توسعه یکپارچه خود استفاده کنید. در این مقاله، ما به شما کمک می کنیم بفهمید Visual Code چیست و چرا ممکن است بخواهید از آن در کارهای توسعه خود استفاده کنید.

visualstudio

ویژوال استودیو چیست؟

Visual Studio یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) محبوب است که معمولاً برای پروژه های ساخته شده با سیستم عامل های توسعه مایکروسافت ، از جمله .NET ، ASP.NET ، .NET Core و Xamarin استفاده می شود. Visual Studio با سیستم عامل های Windows ، Mac و Linux سازگار است و از زبان های برنامه نویسی مانند HTML ، CSS ، JavaScript ، PHP ، Python ، C#، C و سایر موارد پشتیبانی می کند.

ویژوال استودیو یک IDE سبک وزن، سریع و منبع باز است که می تواند بسیاری از پروژه ها را تقویت کند. می توانید وب سایت ها، برنامه های اینترنت اشیا (IoT) ، پروژه های یادگیری ماشین، بازی ها و برنامه های تلفن همراه را با آن ایجاد کنید.

Visual Studio دارای افزونه ها و پکیج های زیادی است که می توانید از آنها برای پیشرفت بیشتر پروژه های خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که ویژوال استودیو همان Visual Studio Code نیست. Visual Studio Code یا VS Code یک ویرایشگر کد است تا یک محیط توسعه یکپارچه.

در حالی که VS Code و Visual Studio برخی از ویژگی های مشابه را دارند، مانند IntelliSense (کامپوننتی که در زمان نوشتن کدها صرفی جویی میکند)، عملکرد VS Code به اندازه Visual Studio قوی نیست.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید از دات نت در ویرایشگر VS Code استفاده کنید، ابتدا باید افزونه های #C و #F و همچنین .NET Core SDK (کیت توسعه نرم افزار) را نصب کنید. اما در ویژوال استودیو ، نیازی به نصب برنامه های افزودنی اضافی ندارید، زیرا Visual Studio برای استفاده در پروژه های دات نت طراحی شده است.

ویژوال استادیو برای چه مواردی استفاده می شود؟

ویژوال استودیو ویژگی های بسیاری را ارائه می دهد که می تواند تجربه برنامه نویسی و گردش کار شما را تا حد زیادی افزایش دهد. اینها شامل ویرایشگر کد، اشکال زدایی، قابلیت های چند رشته ای و ابزارهای مدیریت پایگاه داده است.

ویرایشگر کد

Visual Studio دارای بهترین ویرایشگر کد در جهان است که از چندین عملکرد پشتیبانی می کند. ویرایشگر کد بخشی از IDE است که می توانید کد را تایپ و ویرایش کنید. ویرایشگر کد ویژوال استودیو بوک مارک ها را در کد شما فعال می کند تا به ناوبری کمک کند. علاوه بر این ، می توانید در کدهای خود با عبارت های معمولی یا تعریف شده به جستجو بپردازید. ویرایشگر کد ویژوال استودیو همچنین از تغییر شکل کد (فرایند بازسازی کد رایانه موجود) پشتیبانی می کند.

اشکال زدایی

اشکال زدای قوی ویژوال استودیو می تواند هنگام تایپ کردن کدها ، شما را زیر نظر داشته باشد و قبل از اقدام به اجرای برنامه ، از عدم وجود خطا در کد اطمینان حاصل کند. هنگامی که کدها کامپایل می شود، به کد منبع تبدیل میشوند. در این قسمت نیز اگر خطا وجود داشته باشد به شما هشدار داده شده و مانع از اجرا میشود.

چند رشته ای یا Multi-threading

Visual Studio یک IDE است که به همراه .NET استفاده می شود. با .NET ، می توانید برنامه هایی بنویسید که کارهای مختلفی را در یک زمان انجام میدهند. می توان عملیات های مختلف خود را روی نخ ها یا thread های مختلف سوار کنید تا به صورت همزمان انجام شوند. در زمان افزایش مقایس پذیری میتوانید تعداد نخ ها را افزایش دهید.

مدیریت پایگاه داده

با ویژوال استادیو می توانید پایگاه های داده را مدیریت کنید. مایکروسافت ابزارهای داده SQL Server را برای ویژوال استادیو ارائه می دهد ، بنابراین می توانید در این نرم افزار از SQL Server ، Azure SQL Database و Azure SQL Data Warehouse استفاده کنید.

این بدان معناست که شما می توانید پایگاه داده مربوط به پروژه خود را در ویژوال استادیو درست کنید، آزمایش کرده و منتشر کنید. از طرفی دیگر ویژوال استادیو ابزار Table Designer را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد جداول مورد نظر خود را طراحی کنید.

آموزش ویژوال استودیو

اگر کاملاً با برنامه نویسی آشنا هستید ، می توانید نحو یک زبان را در ویرایشگر کد تمرین کنید. Visual Studio Code یا VS Code یک ویرایشگر کد قدرتمند است که برای توسعه دهندگان جدید بسیار مناسب است. برای توسعه دهندگان جدید، استفاده از IDE ممکن است بهترین ایده نباشد.

با IDE ، شما باید نه تنها زبان برنامه نویسی، بلکه نحوه کار با IDE را نیز بیاموزید. با این وجود ، اگر تجربه برنامه نویسی دارید و آماده هستید تا مهارت های خود را با ویژگی های پیشرفته به سطح بعدی برسانید ، مطمئناً باید از Visual Studio به عنوان IDE خود استفاده کنید. در سال ۲۰۱۹ ، نتایج نظرسنجی Stack Overflow Developer Survey ، ویژوال استادیو را بعد از VS Code به عنوان دومین محیط توسعه محبوب معرفی کرد.

اگر می خواهید با دات نت یا سایر پلتفرم های توسعه مایکروسافت کار کنید ، باید از Visual Studio به عنوان IDE خود استفاده کنید.تا زمان نگارش این مقاله ، بیش از ۳۶۰۰۰ پست شغلی در LinkedIn وجود دارد که به .NET اشاره دارند ، که ویژوال استادیو را به مهارتی مهم برای یادگیری میدانند.

یادگیری ویژوال استودیو چقدر طول می کشد؟

اگر تجربه برنامه نویسی دارید و قبلاً حداقل از ویرایشگرهای کد استفاده کرده اید، می توانید Visual Studio را در مدت یک تا دو ماه یاد بگیرید. توسعه دهندگان جدیدی که کمتر با ویرایشگرهای کد آشنا هستند می توانند Visual Studio را در عرض دو تا سه ماه یاد بگیرند. در اینجا چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند از ویژوال استادیو استفاده کنید و توانایی توسعه خود را تقویت کنید.

تجربه برنامه نویسی با ویرایشگر کدی که ویژگی های کمتری نسبت به یک IDE دارد را بدست آورید. قبل از استفاده از یک IDE مانند Visual Studio ، باید از قبل اصول برنامه نویسی و ایجاد پروژه های کد نویسی را بدانید.

به این ترتیب، هنگام تعامل با ویژوال استودیو، می توانید از ویژگی های کارآیی آن به طور کامل استفاده کنید. اگر به تازگی برنامه نویسی را شروع کرده اید، ویژوال استادیو کد یک ویرایشگر کد عالی برای این کار است.ویژوال استادیو را دانلود کنید. نسخه Community ویژوال استودیو رایگان است. در صفحه دانلود مربوط به سایت مایکروسافت میتوانید نسخه های دیگر این IDE را نیز مشاهده کنید.

اولین پروژه ویژوال استادیوی خود را ایجاد کنید. Visual Studio را با پروژه های .NET و برنامه های وب ASP.NET Core امتحان کنید. درباره مفهوم “Projects” و “Solutions” در ویژوال استادیو بیشتر بیاموزید. این دو دانش بنیادی برای هر کار توسعه ای است.مهارت های خود را با کلاس ها، کتاب ها و سایر منابع آنلاین تقویت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.