اذر سورس چگونه از روانشناسی رنگ ها برای بهبود طراحی وب سایت خود استفاده کنیم؟ - اذر سورس

رنگها قدرتمند هستند. اگرچه ممکن است متوجه آن نشوید ، اما رنگهایی که ما در اطراف خود می بینیم به طرز عمیقی بر روحیه و رفتار ما تأثیر می گذارد. آنها می توانند احساس خوشحالی یا ناراحتی در ما ایجاد کنند، ما را آرام کنند یا ما را هیجان زده کنند، اشتهای ما را تحریک کنند یا آن را سرکوب کنند.

بنابراین به طور طبیعی، روانشناسی رنگ نقش مهمی در طراحی موثر وب دارد. طراحانی که درک خوبی از روانشناسی رنگ دارند می توانند انتخاب های هوشمندانه تری در طراحی داشته باشند.

color-psychology

آنها می توانند از رنگ برای بهبود UX وب سایت های خود استفاده کنند، توجه بازدیدکنندگان وب سایت را به عناصر مختلف صفحه معطوف کنند و نوع پاسخ های احساسی را ایجاد کنند که باعث افزایش فروش می شود. در این مقاله، ما قصد داریم روانشناسی رنگ های مختلف را بررسی کنیم تا بتوانید روانشناسی رنگ را در پروژه های طراحی وب خود اعمال کنید.

۷ ارتباط رنگی که طراحان وب باید بدانند

در اینجا مروری بر روانشناسی رنگ های مختلف، چگونگی تأثیر آنها بر رفتار مصرف کننده و برخی موارد کاربردی برای آنها در طراحی وب آورده شده است.

رنگ قرمز

red

قرمز یک رنگ بسیار تند است که با اشتیاق همراه است و احساس فوریت را برمی انگیزد. توجه را به خود جلب می کند و باعث افزایش ضربان قلب بیننده می شود. به همین دلیل، اغلب از آن در صفحات فروش به طور معقولی استفاده می شود.

رنگ قرمز همچنین به عنوان محرک اشتها شناخته می شود. قرمز رنگی است که اغلب در غذاهای طبیعی ظاهر می شود. این رنگ، رنگ گوشت قرمز و سیب رسیده است، بنابراین منطقی است که اغلب رنگ انتخابی برای برندهای غذایی است.

نحوه استفاده از رنگ قرمز در طراحی وب

از رنگ قرمز برای برجسته سازی معاملات محدود به زمان در وب سایت خود استفاده کنید، البته استفاده از این رنگ نباید بیش از حد باشد. استفاده بیش از حد از رنگ قرمز می تواند برای بازدیدکنندگان شما بسیار طاقت فرسا باشد. همچنین می تواند با احساسات منفی شدید مانند ترس، خشم و خشونت همراه باشد، بنابراین مطمئن شوید که آن را با رنگ های دیگر و تصاویر پشتیبانی کننده جبران می کنید.

رنگ نارنجی

orange

نارنجی برادر کوچکتر و کم شدت تر رنگ قرمز است. این رنگ دارای تمام تأثیرات بصری است که قرمز دارد و می تواند برای ایجاد حس فوریت ، اما بدون همه جنبه های منفی مشابه رنگ قرمز مورد استفاده قرار گیرد.

نارنجی گرمتر و پذیراتر است و حس سرگرم کنندگی و بازیگوشی را تداعی می کند. این رنگ همچنین پر از انرژی است و این موضوع آن را به یک انتخاب محبوب برای وب سایت هایی که جمعیت جوان تری را هدف قرار می دهند، تبدیل می کند.

نحوه استفاده از نارنجی در طراحی وب

نارنجی یک انتخاب رنگ جسورانه است و برای هر وب سایتی مناسب نخواهد بود. اگر در حال طراحی وب سایتی برای یک برند شیک مد هستید که می خواهد بیانیه ای ارائه دهد، ممکن است بخواهید از آن با احتیاط استفاده کنید.

از سوی دیگر، اگر برای یک شرکت بزرگ وب سایت ایجاد می کنید، احتمالاً بهتر است نارنجی را به حداقل برسانید. این رنگ را برای عناصر روی صفحه که می خواهید توجه آنها را به خود جلب کنید، مانند دکمه های دعوت به انجام کاری، استفاده کنید.

رنگ زرد

yellow

رنگ زرد یکی دیگر از رنگ های سرگرم کننده و جذاب است. این رنگ به شدت با نشاط، تداعی کننده خوش بینی، رنگ آفتاب و جوانی است. هرچند همه چیز آن مثبت نیست. رنگ زرد همچنین می تواند بر حواس بسیار تأثیرگذار باشد و احساس سرخوردگی و عصبانیت را برانگیزد. در حقیقت ، نوزادان بیشتر در اتاق های زرد رنگ گریه می کنند.

نحوه استفاده از رنگ زرد در طراحی وب

وقتی می خواهید وب سایت خود را دوستانه، گرم و شاد نشان دهید و محتوای خود را زنده نگه دارید، از رنگ زرد استفاده کنید، اما اگر می خواهید از خستگی چشم برای خوانندگان خود جلوگیری کنید، در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

از رنگ زرد می توان برای ایجاد کنتراست نیز استفاده کرد. زرد خسته کننده ترین رنگ برای روی چشم است، زیرا بیشترین میزان نور را منعکس می کند. این امر همچنین آن را به یکی از کم خواناترین رنگ ها تبدیل می کند، بنابراین نباید از آن در عناصری که خوانایی آنها در اولویت است استفاده کنید.

رنگ آبی

blue

آبی رنگی است که حس حرفه ای بودن، اعتماد و قابلیت اطمینان را به شما القا می کند، اینها سه ارزشی هستند که اکثر برندها می خواهند با آن ارتباط داشته باشند. بنابراین منطقی است که آبی یکی از محبوب ترین انتخاب های رنگی در انواع وب سایت ها است، به ویژه برای مشاغل در بخش مالی.

این رنگ همچنین آرامش بخش است و حتی می تواند به کاهش ضربان قلب و فشار خون کمک کند. از آنجا که رنگ آبی به ندرت در غذاها در طبیعت ظاهر می شود، ظاهراً باعث کاهش اشتها می شود و برای مواردی مانند وب سایت های ارائه غذا، انتخاب ضعیفی است.

نحوه استفاده از رنگ آبی در طراحی وب

آبی یکی از محبوب ترین رنگ ها در طراحی وب است. اشتباه کردن با آبی سخت است، بنابراین برای اکثر وب سایت ها یک انتخاب مطمئن است. با این حال ، برای وب سایت های غذایی یا برندهایی که می خواهند از دیگران متمایز شده و بیانیه ای ارائه دهند، مناسب نیست.

از آنجا که این رنگ آرامش بخش است، مانند رنگ قرمز برای فوریت ها استفاده نمیشود، بنابراین ممکن است بهترین انتخاب برای برجسته کردن معاملات و ترغیب کاربران به انجام کاری نباشد.

رنگ سبز

green

سبز رنگ طبیعت است. این رنگ با محیط زیست، سلامتی ، فضای باز و پایداری همراه است. بنابراین، به طور طبیعی ، این یک انتخاب همیشه محبوب برای برند های سازگار با محیط زیست و مشاغل فروش محصولات سالم یا شیوه زندگی است. از آنجا که رنگ سبز رنگ پول است، این رنگ یک انتخاب محبوب برای وبلاگ های امور مالی، وب سایت های کارت اعتباری و کازینوهای آنلاین است.

نحوه استفاده از رنگ سبز در طراحی وب سایت

اگر وب سایتی را برای برندی طراحی می کنید که از عوامل محیطی حمایت می کند یا محصولات بهداشتی یا فضای باز را می فروشد، ممکن است بخواهید از رنگ سبز به عنوان بخش اصلی طرح رنگ خود استفاده کنید. رنگ سبز همچنین می تواند برای دکمه های CTA بسیار خوب عمل کند به شرطی که با رنگ های بقیه صفحه در تضاد نباشد.

رنگ سیاه

blackwebsite

رنگ مشکی مترادف با لوکس و مد روز شده است. شیک، پیچیده و تند است. این رنگ احساس قدرت و ثروت را برمی انگیزد. بنابراین ، این یک انتخاب طبیعی برای وب سایت های فروش کالاهای لوکس و مارک های درجه یک و لوازم آرایشی است.

نحوه استفاده از رنگ مشکی در طراحی وب

مشکی می تواند یک رنگ عالی برای وب سایت هایی باشد که محصولات لوکس را تبلیغ می کنند. این رنگ وقتی با سلیقه استفاده شود، تضاد شدیدی با سایر عناصر بصری موجود در صفحه، مانند عکس ها ایجاد می کند. بنابراین بهتر است با فونت های سفید و رنگ های زنده ترکیب شود.

رنگ مشکی همچنین یک موضوع داغ در طراحی وب سایت ها برای مصرف بهینه انرژی بوده است. بسیاری معتقدند پس زمینه های تیره وب سایت با کاهش انتشار نور به کاهش مصرف کمک می کند، اما این موضوع هنوز مورد بحث است. برخی از مردم تصور می کنند که در مورد اثرات صرفه جویی در انرژی پس زمینه تاریک بسیار اغراق شده است و مقدار صرفه جویی کم است.

رنگ سفید

white

رنگ سفید رنگ پاکی ، فضیلت و سادگی است. این رنگ همچنین باعث ایجاد حس آرامش می شود، بنابراین رنگ لباس آزمایشگاهی و بیمارستان است. این رنگ یک انتخاب عالی برای وب سایت های مرتبط با صنعت مراقبت های بهداشتی است. سفید همچنین برای تأکید بر رنگ های دیگر در صفحه استفاده می شود.

نحوه استفاده از رنگ سفید در طراحی وب

رنگ سفید احتمالاً مهمترین رنگ در طراحی وب است و در هر وب سایت جایی دارد. شما می توانید از فضای سفید برای جلب توجه خوانندگان به جایی که مد نظرتان است، استفاده کنید و یک جریان طبیعی ایجاد کنید تا به کاربران شما در حرکت در صفحه کمک کند. گنجاندن فضای سفید به متعادل سازی عناصر مختلف صفحه کمک می کند تا عناصر کلیدی شما برجسته شوند. همچنین به خوانایی کمک می کند.

نحوه انتخاب طرح رنگ مناسب برای وب سایت شما

انتخاب رنگ مناسب برای استفاده در وب سایت شما نیاز به فکر و برنامه ریزی زیادی دارد. شما باید در مورد ترکیب رنگ های مختلف که در بالا بیان کردیم، و همچنین مواردی مانند برند تجاری و شخصیت های خریدار/مشخصات کاربر، خوب فکر کنید.
 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 272 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 18 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.