اذر سورس چگونه (بوت استرپ)Bootstrap را بیاموزیم؟ - اذر سورس

این را تصور کنید: شما برای یادگیری یک زبان قدرتمند مانند پایتون سخت کار می کنید و بر فریمورک هایی مانند Flask یا Django تمرکز می کنید. شما می خواهید عملکرد وب سایت خود تقویت کنید، اما زمان زیادی برای یادگیری طراحی وب سایت ندارید.

شما صفحه ای در سایت نیاز دارید که واکنش گرا باشد، شما باید بتوانید با دیگرانی که وب سایت خود را به بهترین شکل طراحی میکنند رقابت کنید. در عصری که افراد بیشتری وب سایت شما را در دستگاه های تلفن همراه خود مشاهده می کنند، طراحی بدون توجه به دستگاه های موبایل بی فایده است.

bootstrap

چه باید کرد؟

خوشبختانه یک راه حل قوی وجود دارد: فریمورک Bootstrap . بوت استرپ یک فریمورک CSS است که شامل کدهای CSS از پیش ساخته شده و برخی از افزونه های جاوا اسکریپت است. هدف این فریمورک این است که مطمئن شوید طراحی شما در صفحه نمایش گر های موبایل سازگار باشد. در این مقاله ، ما ایده هایی را برای نحوه استفاده از Bootstrap برای پروژه های توسعه وب خود جمع آوری کرده ایم.

بوت استرپ چیست؟

Bootstrap یک فریمورک CSS است. Bootstrap دارای استایل هایی برای دکمه ها، منوهای کشویی، گرید ها، سطرها، فرم ها و سایر عناصر رایج است که در بسیاری از وب سایت ها یافت می شود. Bootstrap همچنین دارای کامپوننت های جاوا اسکریپت زیادی مانند accordions، کامپوننت collapsible و پنجره های بازشو است.

Bootstrap با استفاده از سیستم شبکه ای ۱۲ ستونی کار می کند. ۱۲ ستون وجود دارد و یک عنصر وب سایت می تواند همه فضای این ۱۲ ستون را اشغال کند. به عنوان مثال ، یک پاراگراف کامل می تواند ۱۲ ستون داشته باشد ، یا شما می توانید یک تصویر را در چهار ستون و متون آن را در ۸ ستون دیگر قرار دهید.

ویژگی های اصلی بوت استرپ چیست؟

Bootstrap در گام اول برای طراحی موبایل ایجاد شده است و از اصول طراحی واکنش گرا استفاده می کند. امروزه افراد بیشتری محتوای دستگاه های تلفن همراه خود را مشاهده می کنند ، بنابراین بسیار مهم است که هر وب سایتی که ایجاد می کنید کاربران تلفن همراه را در اولویت قرار دهد، این کار به این معناست که صفحه اصلی شما می تواند به راحتی با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه مشاهده شود.

“طراحی واکنش گرا” به این معنی است که یک وب سایت می تواند قالب بندی خود را متناسب با اندازه صفحه نمایش تنظیم کند. “Viewport” به اندازه فضایی که کاربر در حال مشاهده وب سایت است اشاره دارد. دستگاه های رایج مورد استفاده شامل رایانه های دسکتاپ، تبلت ها و دستگاه های تلفن همراه است. اگر کاربری در حال مشاهده وب سایت شما از طریق تلفن همراه است، تجربه متفاوتی نسبت به زمانی که در حال مشاهده آن بر روی دسکتاپ است خواهد داشت.

منظور از “Mobile-first” بودن بوت استرپ این است که این تجربه به همان اندازه با کیفیت خواهد بود که روی دسکتاپ وجود دارد. سیستم شبکه ۱۲ ستونی بوت استرپ به عناصر موجود در صفحه شما اجازه می دهد تا در صورت نیاز کاربر در حال مشاهده وب سایت شما در دستگاه تلفن همراه، آنها را تنظیم و در ستون های مختلفی نشان دهند. Bootstrap برای توسعه دهندگان یک مهارت عالی است.

آموزش بوت استرپ

اگر می خواهید توسعه دهنده وب باشید ، دانستن Bootstrap می تواند یک مزیت بزرگ باشد. این درست است که تمرکز شما بر طراحی وب سایت در بخش سمت سرور است اما بوت استرپ می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و از واکنش گرا بودن وب سایت های شما اطمینان حاصل کند.

چرا باید Bootstrap را یاد بگیرم؟

دلایل زیادی وجود دارد که باید بوت استرپ را یاد بگیرید.

Bootstrap تضمین می کند که شما دارای یک وب سایت واکنش گرا هستید که در صفحات موبایل به خوبی عمل میکند. این که کاربران بتوانند از طریق محتوا در تلفن های خود پیمایش کنند، بسیار مهم است ، زیرا این روزها به طور کلی بیش از دسکتاپ ممکن است وب سایت شما در موبایل ها مشاهده شود.

سیستم شبکه ۱۲ ستونی بوت استرپ عناصر را به صورت پشته روی هم قرار می دهد تا کاربران هنگام استفاده از تلفن خود به صورت افقی لازم به حرکت نداشته باشند. “واکنش گرایی” به نحوه واکنش یک وب سایت به اندازه صفحه ای که کاربران در آن در حال مشاهده هستند، اشاره می کند.

Bootstrap باعث صرفه جویی در وقت شما در ساخت یک صفحه اصلی می شود. افزونه های CSS و JavaScript از پیش ساخته شده بوت استرپ به شما امکان می دهد در زمان ساخت صفحه در وقت خود صرفه جویی کنید. افزونه ها می توانند در صورت محدود بودن زمان، به ویژه زمانی که یک شرکت نوپا هستید به شما کمک کنند.

Bootstrap برای نمونه سازی عالی است. ممکن است شما روی یک پروژه بزرگ کار می کنید و نیاز دارید که سریعاً یک پروژه با حداقل قابلیت توسعه را ایجاد کنید. با بوت استرپ، می توانید بدون نیاز به صرف زمان زیاد روی طراحی ، یک رابط کاربری ساده ایجاد کنید. بعداً ، هنگامی که زمان طراحی فرا رسید، می توانید استایل های اضافی را بر روی طراحی خود اعمال کنید.

Bootstrap دارای یک جامع قابل توجه از توسعه دهندگان است. با پیوستن به بحث های مربوط به Bootstrap در سایت هایی مانند StackOverflow ، می توانید به راحتی با جامعه Bootstrap درگیر شوید. تیم Bootstrap همچنین دارای یک وبلاگ و حساب توییتر است.

بوت استرپ یک مهارت شغلی ارزشمند است. بیش از ۶۰۰۰ نتیجه کار در LinkedIn وجود دارد. این آگهی های شغلی شامل عناوینی مانند “UI Developer”، “Web Designer-Bootstrap” و “Front-end Developer” است.

اگر کار شما شامل توسعه وب و جنبه دیگری از تجارت، مانند بازاریابی باشد ، یادگیری Bootstrap بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال ، یک پست شغلی در LinkedIn با عنوان “توسعه دهنده بازاریابی دیجیتال وب” نامگذاری شده است. شرکتی که این درخواست را داشته است به دنبال فردی است که از استراتژی های بازاریابی مانند SEO مطلع باشد و بتواند این اصول را در توسعه اولیه به کار گیرد.

یادگیری بوت استرپ چقدر طول می کشد؟

یادگیری بوت استرپ زمان زیادی نمی برد. بسته به میزان سفارشی کردن کدهای این فریمورک، راه اندازی Bootstrap فقط یک یا دو روز طول می کشد. فراتر از تنظیمات اولیه، با فرض اینکه دو ساعت در روز روی پروژه خود کار می کنید، می توانید در حدود چهار هفته در استفاده از بوت استرپ مسلط شوید.

هنگامی که در حال راه اندازی Bootstrap هستید ، می توانید همه فایلهای منبع را در پوشه اصلی خود بارگیری کنید یا از روش CDN (شبکه تحویل محتوا) استفاده کنید. روش CDN به شما امکان بارگیری سریعتر فایل ها را می دهد، زیرا وقتی کاربر به وب سایت شما دسترسی پیدا می کند، تمام فایل های Bootstrap از سرور بارگیری می شوند.

بوت استرپ قابل پیکربندی است و می توانید با کدهای CSS دلخواه خود ظاهر پیشفرض بوت استرپ را تغییر دهید. بسته به پروژه شما ، ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشید تا بوت استرپ را برای نیازهای خود سفارشی کنید.

نکته اگر سعی می کنید یک طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید ، Bootstrap ممکن است بهترین گزینه نباشد. سفارشی سازی Bootstrap متناسب با دیدگاه شما در مورد ظاهر اصلی، خسته کننده تر از برنامه نویسی صفر تا صد با CSS است. مانند هر فناوری دیگری، شناسایی مورد استفاده و اطمینان از استفاده از ابزار مناسب برای کار بسیار مهم است.

آیا یادگیری بوت استرپ سخت است؟

اگر از CSS و HTML آگاهی دارید، یادگیری بوت استرپ دشوار نیست. اگر از افزونه های جاوا اسکریپت این فریمورک استفاده می کنید، درک اولیه نحوه عملکرد جاوا اسکریپت توصیه می شود. نیازی به حفظ کلاس های CSS در بوت استرپ ندارید ، اما باید بتوانید در اسناد Bootstrap حرکت کنید تا بفهمید به چه کلاس هایی نیاز دارید.

نحوه یادگیری بوت استرپ: گام به گام

هیچ راه مشخصی برای یادگیری Bootstrap وجود ندارد. برخی از زبان آموزان ترجیح می دهند ابتدا اسناد موجود در وب سایت Bootstrap را بخوانند ، در حالی که دیگران دوست دارند قبل از شروع پروژه ها فیلم ها را تماشا کنند یا دوره های آنلاین را بگذرانند. یادگیری یک فناوری جدید مستلزم درک برخی مفاهیم مقدماتی قبل از شروع کار است. فراتر از آن، سفر یادگیری شما ممکن است با سفر سایر زبان آموزان متفاوت باشد.

در اینجا چند مرحله کلی وجود دارد که باید هنگام یادگیری بوت استرپ دنبال کنید:

تصمیم بگیرید که چرا می خواهید بوت استرپ را یاد بگیرید. انگیزه اصلی شما برای یادگیری بوت استرپ چیست؟ آیا می خواهید فقط در صورت نیاز این مهارت را داشته باشید؟ آیا می خواهید یک پروژه ای با آن بسازید؟ آیا در حال تلاش برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده برتر هستید؟

تصمیم بگیرید که فایل های بوت استرپ را دانلود کنید یا از CDN استفاده کنید. برای اطلاع از نحوه دسترسی به بوت استرپ، مستندات وب سایت بوت استرپ را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما مناسب است.

برای شروع یک پروژه نمونه بسازید. نمونه های موجود در وب سایت Bootstrap را بررسی کنید تا به شما کمک کند تا سریعاً با کامپوننت ها شروع به کار کنید.

تعداد سفارشی سازی ها را مشخص کنید. بسته به پروژه شما، ممکن است فقط به یک یا چند اصلاح نیاز داشته باشید.

به یادگیری ادامه دهید. به تماشای فیلم های آموزشی، خواندن مقالات و انجام پروژه هایی برای تقویت مهارت های خود ادامه دهید.

مهارت های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. یکی از بهترین راه ها برای تقویت یادگیری این است که به دیگران آموزش دهید چگونه کاری را انجام دهند. با شخص دیگری در تیم خود صحبت کنید که در حال ایجاد وب سایت است یا آموزش YouTube را برای به اشتراک گذاشتن آنچه آموخته اید انجام دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.