اذر سورس چگونه می توان رزومه ای برای توسعه دهنده وب ایجاد کرد که باعث اشتغال شود؟ - اذر سورس

افراد بیشتری هر روز کد نویسی را یاد می گیرند، که باعث افزایش رقابت در زمینه توسعه وب می شود. دستیابی به شغل برنامه نویسی می تواند مشکل باشد، بنابراین شما باید در فرآیند استخدام، خود را به خوبی معرفی کنید. اولین و ساده ترین راه برای انجام این کار تهیه یک رزومه است. رزومه شما را با کارفرمایان بالقوه آشنا می کند و به عنوان اولین محرک عمل می کند.

برای جلب توجه در مصاحبه شغلی، باید رزومه ای قوی داشته باشید که تجربه، تحصیلات و مهارت های شما را به صورت مختصر نشان دهد. ساختن یک رزومه عالی می تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه وقتی اولین بار است که این کار را انجام می دهید.

به همین دلیل است که ما یک راهنمای کوتاه تهیه کرده ایم که به شما کمک می کند رزومه ای بسازید که کارفرمایان از آن نمیتوانند چشم پوشی کنند. بنابراین نکات ما را برای تهیه رزومه کامل توسعه دهنده وب بررسی کنید.

resume-cover-photo

در رزومه توسعه دهنده وب خود چه مواردی را باید قرار دهید؟

چه شما یک توسعه دهنده وب با سابقه اشتغال در یک شرکت هستید یا یک توسعه دهنده وب فریلنسر، باید روزمه داشته باشید، برخی از بخشها وجود دارد که همیشه باید در رزومه خود لحاظ کنید. ما آنها را در زیر لیست کردیم، به ترتیب توصیه شده در زیر باید در رزومه شما ظاهر شوند.

اطلاعات تماس

در زیر اطلاعات تماس، باید نام، آدرس کامل، ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنید. اگر وب سایت شخصی یا وب سایت نمونه کار دارید، مطمئن شوید که آنها را نیز اضافه کرده اید، و همچنین مشخصات Linkedin خود را. اطلاعات تماس شما باید تا حد ممکن نمایان باشد. آنها را در ابتدای رزومه خود، جایی که دیده شود قرار دهید. شما می خواهید دسترسی به این اطلاعات برای استخدام کننده بسیار آسان باشد و آنها را مجبور نکنید که کل رزومه را برای یافتن آنها مرور کنند.

سابقه استخدام یا پروژه های شخصی

بخش سابقه استخدام باید وسیع ترین بخش در رزومه شما باشد. در اینجا شما باید تجربه کاری خود را به ترتیب زمانی معکوس فهرست کنید. تمام سعی خود را بکنید تا شکاف بزرگی در سابقه شغلی شما وجود نداشته باشد. اگر تجربه کار محدودی دارید، می توانید پروژه های شخصی، کارآموزی و کارهای داوطلبانه را نیز قرار دهید.

اگر تمام کاری که تا به حال انجام داده اید کارهای مستقل است، پروژه هایی را که روی آنها کار کرده اید فهرست کنید. عنوان شغل خود، نام شرکت/نام مشتری، محل اشتغال و دوره کاری خود را مشخص کنید. فراموش نکنید که چند نکته را برای شرح وظایف شغلی و نتایج بدست آمده به طور خلاصه ذکر کنید.

آموزش عالی

این بخش از رزومه شما باید شامل مدارک تحصیلی شما باشد، که از عالی ترین تا ابتدایی ترین لیست میشوند. اگر مدرک تحصیلی عالی دارید، میتوانید از قرار دادن مدارک سطح پایین تر مثل دیپلم دبیرستان صرف نظر کنید. نوشته های شما باید شامل نوع مدرک، رشته و نام دانشگاه شما باشد. اگر می خواهید بیشتر توضیح دهید، می توانید افتخارات و جوایز را ذکر کرده و شرح کوتاهی در مورد تحصیلات خود اضافه کنید.

مهارتهای فنی

رزومه توسعه دهندگان وب باید بر تخصص فنی تأکید داشته باشد، بنابراین باید تمام فناوری ها و ابزارهایی را که با آنها آشنا هستید لیست کنید. با این حال، خواندن لیست های طولانی معمولاً دشوار است. برای اطمینان از خوانایی خوب آنها، مهارت های فنی را در دسته بندی کنید تا افراد استخدام کننده بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

برای مثال ، فرض کنید می خواهید مهارت های فنی زیر را لیست کنید: React ، HTML ، Docker ، Jira ، Javascript ، JQuery ، Git ، Jenkins و Kubernetes. شما نباید آنها را به این صورت لیست کنید، بلکه آنها را طبقه بندی و قالب بندی کنید:

  • فن آوری ها و فریمورک ها: HTML ، Javascript ، JQuery ، React ؛
  • ابزارهای استقرار: Docker ، Jenkins ، Kubernetes ؛
  • سایر ابزارها: Git ، Jira.

مهارتهای حرفه ای

در حالی که در انواع مختلف رزومه احتمالاً قسمتی را برای مهارت های نرم ایجاد می کنید، برای رزومه توسعه دهندگان وب، توصیه می کنیم به جای آن از بخش مهارت های حرفه ای استفاده کنید.

استخدام کنندگان برای چنین مشاغلی از داشتن مهارت های حرفه ای مانند حل مسئله، رهبری تیم یا بهینه سازی کد، بیشتر از مهارت های نرم مانند مهارت های انگیزشی یا مهارت های بین فردی استقبال خواهند کرد. به غیر از بخشهای محوری که در بالا ذکر کردیم، چند قسمت دیگر نیز وجود دارد که می توانید در صورت تمایل به رزومه خود اضافه کنید. اینها شامل مشخصات شخصی، اهداف، منابع، گواهینامه ها، دستاوردها و جوایز و غیره است.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که رزومه شما باید مختصر باشد، بنابراین زیاده روی نکنید. اگر می خواهید یک رزومه توسعه دهنده وبی که تجربه کمی دارد بسازید، باید بر مهارت ها و تحصیلات خود تمرکز کنید. با این حال، اگر در پروژه های متن باز مشارکت داشته اید، معرفی آنها بسیار کمک می کند.

نکاتی برای ساختن یک روزمه قوی برای توسعه دهندگان وب

۱٫ همه چیز را مختصر نگه دارید

رزومه شما نباید بیش از دو صفحه باشد. یک تا دو صفحه طول ایده آل برای هر رزومه است. استخدام کنندگان درخواست های بی شماری برای بررسی دارند و بعید است که رزومه ای را که بیش از دو صفحه باشد بخوانند. در واقع، طبق نظرسنجی Mystery Job Candidate ، استخدام کنندگان به طور متوسط ​​شش ثانیه در هر رزومه صرف می کنند. بنابراین سعی کنید تجربه مربوط خود را روی یک ورق کاغذ، پشت و رو چاپ کنید.

۲٫ رزومه خود را برای کار مربوطه سفارشی سازی کنید

ممکن است تحصیلات گسترده یا تجربه کاری داشته باشید. این بدان معنا نیست که باید همه آن را در رزومه خود قرار دهید. اطلاعات را مرور کرده و آنچه مربوط به شغلی است که برای آن متقاضی هستید را انتخاب کنید. این کار را هربار برای کاری که درخواست می کنید انجام دهید تا مطمئن شوید رزومه شما خوانده می شود.

۳٫ از افعال فعال استفاده کنید

افعال فعال برای توصیف عملی که یک سوژه در حال انجام آن است استفاده می شود. در زمینه رزومه، آن موضوع خودتان هستید و شما از این افعال برای وضوح و تأکید بر دستاوردهای حرفه ای خود و ایجاد اعتماد به نفس استفاده می کنید. افعال فعال مانند “انجام شده” ، “راه اندازی شده” یا “توسعه یافته” می توانند رزومه شما را در برابر استخدام کنندگان برجسته کرده و باعث شود مورد توجه قرار بگیرید.

۵٫ تصحیح و اطمینان از خوانایی

یک چیز قطعی است: استخدام کنندگان از اشتباهات دستوری یا املایی عصبانی میشوند، بنابراین باید مطمئن شوید که رزومه شما عاری از آنها است. رزومه خود را قبل از ارسال مجدداً دوبار بررسی یا سه بار بررسی کنید تا مطمئن شوید که کلمه نوشته شده شما اولین تأثیرگذاری فوق العاده را ایجاد می کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 18 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.