اذر سورس یادگیری برنامه نویسی چقدر زمان میبرد؟ - اذر سورس

مدت زمان یادگیری برنامه نویسی بستگی به روش شما دارد. به طور کلی، یادگیری اصول برنامه نویسی حدود ۳ تا ۶ ماه طول می کشد. بسته به سرعت خود می توانید کد نویسی را سریعتر یا کندتر یاد بگیرید. هنگام بررسی این سوال که “یادگیری برنامه نویسی چقدر زمان میبرد؟” عوامل زیادی نقش دارند.

برخی از افراد سریعتر از دیگران یاد می گیرند و برخی دیگر فقط از منابع بهتری استفاده می کنند که روند یادگیری آنها را تسریع می کند. بیشتر اوقات، شما مستقیماً مسئول مدت زمان یادگیری کد نویسی هستید. هرچه زمان بیشتری را صرف کنید، سریعتر قوانین و روشهای ضروری را که باید بدانید درک می کنید.

در این مقاله ، ما به شما یاد می دهیم که یادگیری کد نویسی چقدر طول می کشد و چند نکته در مورد نحوه یادگیری سریعتر را به شما خواهیم گفت.

timingProgrammer

روشهای یادگیری کد نویسی

روش های مختلفی برای یادگیری مهارت های کد نویسی وجود دارد، بنابراین بیایید نگاهی به هر یک از گزینه ها و زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی با هر کدام بیندازیم:

  • خودتان یاد بگیرید : ۶ تا ۱۲ ماه
  • مدارج دانشگاهی : ۴ سال
  • بوت کمپ های برنامه نویسی : ۳ تا ۶ ماه

خودآموزی

یادگیری برنامه نویسی از طریق خودآموزی یک گزینه بسیار محبوب است، زیرا معمولاً ارزان ترین و انعطاف پذیرین روش است. این روزها تعداد زیادی دوره آنلاین، کتاب، وب سایت برای یادگیری مهارت های برنامه نویسی وجود دارد. به احتمال زیاد انواع مختلف منبع یادگیری برای تقریباً هر زبان برنامه نویسی وجود دارد، از جاوا تا جاوا اسکریپت. البته ، منابع زیادی برای یادگیری سایر ابزارهای توسعه وب مانند HTML و CSS نیز وجود دارد.

نکته منفی در آموزش برنامه نویسی از طریق این روش ها این است که باید نظم و انضباط خاصی داشته باشید. یادگیری کد نویسی یک فرایند مداوم است و اگر به آن پایبند نباشید، پیشرفت چندانی نخواهید داشت.

یکی دیگر از اشکالات احتمالی خودآموزی این است که به احتمال زیاد یادگیری برنامه نویسی شما زمان بیشتری می برد، زیرا رویکرد ساختار یافته یا دسترسی به پروژه هایی را که در بوت کمپ های برنامه نویسی یا علوم کامپیوتر وجود دارد را، ندارید.

بنابراین به طور کلی ، دشوار است که بگویید چقدر طول می کشد تا شما از طریق آموزش خود، کد نویسی را یاد بگیرید، زیرا هرکس متفاوت است. با این حال ، یک برآورد خوب این است که احتمالاً بین ۶ تا ۱۲ ماه طول می کشد تا به سطح مطلوبی برسید.

selflearning

مدرک علوم کامپیوتر دانشگاه

پاسخ به این یکی بسیار آسان تر است، برنامه نویس کامپیوتر شدن چقدر طول می کشد؟ بیش از ۴ سال ، در واقع زمانی که نیاز است شما مدرک لیسانس تان را از دانشگاه بگیرید. شکی نیست که پیگیری مدرک دانشگاه سنتی در علوم کامپیوتر روش موثر برای یادگیری کد نویسی و سایر مهارت های توسعه وب است. (البته این مورد احتمالا در ایران زیاد قابل بحث نباشد)

اما مطمئناً جنبه های منفی نیز وجود دارد. یکی از این معایب بدیهی است: زمان. برای بسیاری از مردم به ویژه کسانی که مایل به تغییر شغل هستند، ادامه تحصیل در یک دوره ۴ ساله غیرممکن است. تعداد کمی از ما قادر به ترک کار خود برای مدت طولانی هستیم، آن هم فقط برای یادگیری یک مهارت جدید.

البته یکی دیگر از اشکالات برنامه های تحصیل در رشته کامپیوت ، هزینه آن است. تحصیلات عالی گرانتر از همیشه است و بسیاری از مردم تمایل ندارند مقادیر هنگفتی از بدهی های دانشجویی را به منظور تأمین هزینه تحصیل خود از این طریق بپردازند.

collagedegree

بوت کمپ های برنامه نویسی

خوشبختانه، روش دیگری برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارد و روشی است که زمان آن به طور قابل ملاحظه ای کمتر است! بوت کمپ های برنامه نویسی برنامه های کوتاه مدتی هستند که اصول اولیه و همه چیزهایی را که برای شروع کار به عنوان برنامه نویس نیاز دارید به شما آموزش می دهد. این دوره های برنامه نویسی از نظر طول مدت بسیار متفاوت است، اما اکثر بوت کمپ های برنامه نویسی فقط ۳ تا ۶ ماه طول میکشد.

این روش در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین روش ها برای یادگیری برنامه نویسی در مدت زمان کوتاه است و بسیاری از مزایای یک برنامه کامل علوم کامپیوتر، از جمله دسترسی به مربیان ، پروژه ها و سایر منابع یادگیری ارزشمند را دارد.

علاوه بر این ، روش بوت کمپ های برنامه نویسی معمولاً دسترسی به مربیان، کمک در محل کار و سایر ابزارهای عالی را ارائه می دهد. این منابع نه تنها به شما در یادگیری سریع کد نویسی کمک می کند ، بلکه به شما کمک می کند تا کار خود را در صنعت فناوری جلو ببرید.

bootcamp

زبانهای اصلی برنامه نویسی

شما در انتخاب زبان برنامه نویسی استقلال زیادی دارید. اگر فقط نیاز به یادگیری نحوه کدنویسی در یک زبان دارید، می توانید زبان ساده تری را برای شروع انتخاب کنید. اکثر مردم می گویند یادگیری یک زبان برنامه نویسی نسبتاً آسان حدود ۴ تا ۶ ماه طول می کشد. می توانید زبان های HTML ، CSS ، JavaScript یا Python را در این مدت با تمرین زیاد یاد بگیرید.

برنامه نویسان مدام در حال یادگیری هستند

برنامه نویسی یک فرایند یادگیری مداوم است که در طول حرفه شما ادامه خواهد داشت. البته مطمئناً می توانید برای یادگیری مهلت تعیین کنید. به عنوان مثال ، منطقی است که بپرسید چقدر طول می کشد تا شما آماده ساختن یک برنامه یا کار برای مشتریان باشید.

در بیشتر موارد، اگر واقعاً تلاش کنید ، زیاد طول نمی کشد. برنامه نویسان حرفه ای خوب هر روز که کار می کنند یاد می گیرند و با یادگیری زبان های جدید به طور مداوم مهارت های خود را تقویت می کنند. اگر می خواهید برنامه نویس باشید، باید آمادگی یادگیری دائمی را داشته باشید. تسلط بر زبان های جدید برنامه نویسی همیشه زمان می برد، اما با یادگیری مداوم بیشتر این زمان کوتاه می شود.

بهترین راه برای یادگیری سریع برنامه نویسی

اگر می خواهید چندین زبان را بیاموزید و برای یک حرفه برنامه نویسی آماده شوید، به تحصیلات خوب نیاز دارید. طی نیم دهه گذشته، ده ها مدرسه برنامه نویسی سریع و تخصصی در سراسر کشورها بوجود آمده است.

تقاضا برای برنامه نویسان زیاد است و بسیاری از شرکت های فناوری مستقیماً از کسانی که در بوت کمپ های برنامه نویسی ثبت نام میکنند، استخدام می کنند. در یک bootcamp برنامه نویسی ، می توانید انتظار داشته باشید که به چندین زبان مسلط شده و در سه تا هجده ماه از طریق دوره های فشرده نمونه کارها را ایجاد کنید.

بنابراین ، چقدر طول می کشد تا برنامه نویس شوید؟

بسته به تعهد شما، دانش فعلی در زمینه برنامه نویسی و زمان در دسترس، می توانید در سه ماه در یک bootcamp برنامه نویسی کد نویسی را یاد بگیرید. هیچ دو نفر یکسان نیستند ، بنابراین مدت زمانی که برای یادگیری برنامه نویسی برای شما نیاز است ممکن است متفاوت از میانگین همکاران شما باشد.

این چیزی نیست که از آن خجالت بکشید ؛ برنامه نویسی پیچیده است، اما می توانید با کمی تلاش بر آن مسلط شوید. برنامه نویسی دارای منحنی یادگیری است، اما اکثر افراد موفقیت خود را در عرض چند ماه گزارش می دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 665 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.