اذر سورس 10 نکته برای یافتن مشتری به عنوان یک توسعه دهنده مستقل وب  - اذر سورس

وقتی تازه وارد بازار آزاد می شوید، فروش خدمات توسعه وب سایت شما سخت است. برنامه نویسی یک زمینه بسیار رقابتی است زیرا برنامه نویسی هر روز به یک مهارت رایج تبدیل می شود. بسیاری از توسعه دهندگان وب، مسیر فریلنسری را انتخاب می کنند، زیرا میخواهند تنوع بیشتری در کار خود داشته باشند یا اینکه رئیس خودشان باشند.

تعداد زیادی مشتری برای هر فریلنسر وجود دارد، اما ترفند پیدا کردن آنها است. این کار ممکن است یک کار ارعاب آور به نظر برسد، حتی زمانی که می خواهید مشتریانی را پیدا کنید که مایل به پرداخت هزینه کار شما هستند. مهارت های شما ممکن است عالی باشد، اما اگر نحوه جذب مشتری را یاد نگیرید، به احتمال زیاد به آن نخواهید رسید.

شما می توانید مشتریان را به روش های مختلف پیدا کنید، که همه این روش ها توسط سایر فریلنسرهای قبل از شما آزمایش شده و اثبات شده اند. برای سهولت کار، لیستی از نکاتی را که به نظر می رسد در یافتن مشتری به عنوان توسعه دهنده مستقل وب موثرتر است، گردآوری کرده ایم. در زیر میتوانید آنها را بیابید.

۱٫ در پلتفرم های فریلنسرینگ ثبت نام کنید

برخی ممکن است استدلال کنند که ثبت نام در پلتفرم های مستقل اتلاف وقت است. با این حال، نباید وب سایت هایی مانند Upwork ، Fiverr و Toptal را کنار بگذارید فقط به این دلیل که دیگران تجربه خوبی با آنها ندارند.

در حالی که همه پروژه های مستقلی که در چنین وب سایت هایی با آنها روبرو می شوید ارزش وقت گذاشتن را ندارند، اما ممکن است برنامه های پردرآمدی پیدا کنید که شما را شگفت زده خواهد کرد.

مسلماً هنگام ثبت نام برای اولین بار در چنین پلتفرم هایی، به دلیل سختی رقابت، دشواری های زیادی وجود دارد. حتی ممکن است در ابتدا برای اعتبار، پروژه های ارزانی را بپذیرید. اما بعداً میتوانید پول بیشتری به دست آورید و در انتخاب پروژه های دست بازتری داشته باشید.

۲٫ یک نمونه کار عالی ایجاد کنید

هر توسعه دهنده مستقل به یک نمونه کار نیاز دارد. این نمونه یک ویترین از کار شما و راهی عالی برای متقاعد کردن مشتریان است که خدمات شما ارزش پرداخت دارد. با مشتریان قبلی تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا می توانید وب سایت های آنها را در مجموعه کارهای خود قرار دهید یا خیر.

همچنین مطمئن شوید که پروژه های جانبی شخصی خود را برای نشان دادن مهارت های خود در این موجوعه قرار دهید. اگر مبتدی هستید که حتی یک وب سایت ایجاد نکرده اید، ممکن است این کار دلهره آور باشد.

در این مورد ، شما باید شخصی را پیدا کنید که به یک وب سایت نیاز دارد (مانند یک مشاغل کوچک محلی) و پیشنهاد ایجاد آن را به صورت رایگان ارائه دهید. آنها وب سایت خود را دریافت می کنند و شما پروژه ای دریافت می کنید که می توانید به نمونه کارها اضافه کنید. یک جایگزین دیگر این است که یک وب سایت به عنوان پروژه شخصی خود بسازید به جای اینکه آن را برای شخص دیگری انجام دهید.

۳٫ با مشاغل کوچک در منطقه خود تماس بگیرید

مشاغل کوچک هنگامی که تازه سفر فریلنسری خود را آغاز می کنید، به ویژه آنهایی که در نزدیکی شما هستند ، چشم اندازهای کاملی هستند. هیچ چیز بر تعاملات واقعی و ملاقات های حضوری برتری ندارد ، بنابراین رویکرد خانه به خانه را رد نکنید. می توانید در در مکان کسب و کار آنها ظاهر شوید و ببینید آنها مایل به ساخت وب خود هستند یا خیر.

با مالکان و مدیران مشاغل محلی وارد گفتگوی دوستانه شوید و ببینید چه چیزی میتوانید از آن بدست آورید. حتی اگر آنها در حال حاضر به دنبال هیچ گونه خدمات توسعه ای نیستند، می توانند شما را به شخصی که خدمات میخواهد ارجاع دهند.

۴٫ شبکه ، هم در زندگی واقعی و هم آنلاین

شبکه سازی می تواند به شما در شروع سریع کار فریلنسری کمک کند. امروزه می توانید با پیوستن به گروه های فیسبوک، حضور در رویدادهای آنلاین، فعال بودن در LinkedIn یا پیوستن به جوامعی مانند Reddit و quora ، به راحتی شبکه سازی کنید.

راه های بی شماری برای ارتباط با افراد صنعت توسعه وب و برخورد با برنامه های مستقل وجود دارد. اگر ترجیح می دهید به صورت شخصی شبکه سازی کنید، رویدادها و کنفرانس ها را در شهر خود جستجو کنید. با حضور در این نوع گردهمایی ها، می توانید با کارفرمایان بالقوه یا حتی فریلنسرهای همفکر ملاقات کنید.

۵٫ با دوستان و آشنایان تماس بگیرید

فرصت های پروژه می تواند از منابع زیادی ایجاد شود و دوستان و آشنایان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کسی که می شناسید ممکن است در شرکتی کار کند که نیاز به توسعه وب دارد یا ممکن است شخص دیگری را بشناسد که این کار را انجام می دهد.

تا نپرسید نمی دانید. توجه داشته باشید که هنگام پذیرش یک شغل توسعه مستقل از طریق یک دوست، آشنا یا حتی یکی از اعضای خانواده ، آبروی آنها در میان است. با آنها اطمینان دهید کار بی نقصی تحویل خواهید داد.

۶٫ حضور آنلاین خود را ایجاد کنید

هیچ شرکت معتبر یا شخص تجاری نمی تواند یک توسعه دهنده مستقل وب را بدون وب سایت استخدام کند. با توجه به ماهیت شغل، وب سایت شما می تواند به عنوان کارت ویزیت و نمونه کار شما عمل کند. هرچه وب سایت نمونه کارها شخصی شما بهتر ساخته شود، احتمال جذب مشتری بیشتر است.

نباید فراموش کنید که بازار توسعه وب بسیار رقابتی است، به همین دلیل است که باید به دنبال راه هایی باشید تا خود را از دیگران متمایز کنید. به یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد فکر کنید که شما را از دیگران متمایز می کند.

در رسانه های اجتماعی نیز حضور داشته باشید، به ویژه در بسترهایی که مشتریان احتمالی شما در آن زمان خود را می گذرانند. اینها ممکن است شامل LinkedIn، Facebook ، Twitter یا حتی Instagram باشد. تخصص خود را به اشتراک بگذارید و خود را به عنوان یک صدای معتبر در رسانه های اجتماعی نشان دهید. در مورد کار خود پست بگذارید، از زیرنویس های جذاب استفاده کنید و با سایر کاربران مشارکت کنید.

۷٫ از بهترین شیوه های SEO استفاده کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو یک راه عالی برای دسترسی به افرادی است که به نوع خدمات شما علاقه مند هستند. از مطالب موجود در وب سایت خود برای رتبه بندی در رتبه های برتر صفحات نتایج جستجوی Google و ایجاد ترافیک به وب سایت خود استفاده کنید.

اگر ویترین ، قیمت و ارتباطات کاری شما خوب باشد ، مشتری خواهید داشت. در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید که مشتریان بالقوه شما در جستجوی آن هستند. شروع به تولید محتوای مرتبط کنید که خوانندگان را درگیر خود کند و آنها را مجبور به استخدام خدمات شما کند.

اطمینان حاصل کنید که به شیوه های مربوط به سئو محلی توجه ویژه ای دارید/ به خاطر داشته باشید که SEO قابل پیگیری و تنظیم است و همیشه می توانید کلمات کلیدی و استراتژی خود را دوباره تنظیم کنید.

۸٫ با سایر فریلنسرها و آژانس ها همکاری کنید

طبق گزارش اتحادیه فریلنسرها ، ۸۱ درصد از فریلنسرها گفته اند که کار را به فریلنسرهای دیگر ارجاع داده اند و این ثابت می کند که همکاری با شخصی به شما کمک می کند تا بیشتر مشتری داشته باشید.

با فریلنسرها یا آژانس هایی از زمینه های مرتبط مانند طراحی وب، محتوا ، بازاریابی و غیره مشارکت داشته باشید. مشتریانی که به این خدمات نیاز دارند ممکن است به خدمات توسعه وب نیز احتیاج داشته باشند، در این صورت شرکای شما می توانند مشتریان فعلی خود را به شما ارجاع دهند. این یک اتوبان دو طرفه است، بنابراین شما هم می توانید مشتریان خود را به شرکای خود معرفی کنید.

۹٫ از مشتریان خود بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند

این کار یک روش عالی برای به دست آوردن مشتریان جدید است، زیرا اگر مشتریان شما از کار شما راضی باشند شما را به دیگران ارجاع میدهند. از مشتریان خود بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند. اگرچه بهترین زمان برای درخواست ارجاع درست بعد از اتمام پروژه است، اما می توانید با مشتریان قبلی نیز تماس بگیرید. با مشتریانی که از آنها می خواهید به شما مراجعه کنند در ارتباط باشید.

۱۰٫ نمونه کارهای خود را رایگان ارائه دهید

ارائه نمونه های رایگان از کار شما می تواند راهی عالی برای جذب مشتریان باشد، اما به شرطی که کاری که انجام می دهید به اندازه کافی خوب باشد که مایل باشند پس از آن هزینه آن را بپردازند. این یک استراتژی است که شما باید حداقل در ابتدای حرفه فریلینسری خود امتحان کنید، زمانی که جلب مشتریان دشوارتر می شود. با مشتریان احتمالی تماس بگیرید و خدمات رایگان خود را ارائه دهید، به آنها اطلاع دهید که بعداً یک همکاری پولی نیز وجود دارد.
 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 18 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.